Příručka marketéra: 4 hlavní důvody, proč byste měli přejít na zabezpečený protokol HTTPS

Rozdíl mezi protokolem HTTP (Hypertext Transfer Protocol) a HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) je v přidání šifrování do veškeré komunikace, která je přenášena přes internet. To by mělo předejít odposlechům, sledování nebo modifikacím obsahu webových stránek, což klasický protokol HTTP umožňoval. Poněkud složitě znějící definice má ale jasný závěr: HTTPS přináší řadu výhod, my se podíváme na 4 hlavní důvody, proč přejít na HTTPS dříve než konkurence.

1. Google využívá HTTPS jako pozitivní atribut pro SEO

Zabezpečení webu je hlavní prioritou společnosti Google, kterou oznámil již v polovině roku 2014. Nyní již přistoupil je konkrétním krokům. Například od začátku letošního roku je HTTPS jedním z kladných parametrů pro určení pozice webu ve vyhledávačích. Na zabezpečení dává Google stále větší váhu a role HTTPS protokolu tak poroste i v budoucnu.

2. Upozornění ve vyhledávači

Pokud využíváte stále HTTP, máte již nyní u webové adresy zobrazený “!” (V prohlížečích Chrome a Mozilla). Do budoucna budou tyto weby ještě více postihovány označením “potenciálně nebezpečný web”. U HTTPS naopak naleznete již nyní zelenou ikonu s nápisem “Zabezpečeno”.

zabezpeceno

Informace o zabezpečeném připojení:

zabezpeceno2

Upozornění u webu HTTP. Šedou informační ikonu má v budoucnu nahradit výstražný červený trojúhelník:

zabezpeceno3

3. Provozování e-shopu

Pokud provozujete e-shop, potom nemůžete využívat reklamní kanál Heuréka košík nebo například Google nákupy, protože Google neumožňuje nastavit reklamu vedoucí na nezabezpečený web. Hlavním argumentem je nemožnost bezpečně shromažďovat data uživatelů. Podle průzkumu společnosti GlobalSign také 84 % uživatelů upustí od nákupu, pokud zjistí, že jsou data odesílána přes nezabezpečené připojení.

Ukázka reklamy v Google nákupech. Všechny odkazy vedou na weby zabezpečené HTTPS: 

zabezpeceni4

4. Omezení GoPay

Dalším postihem pro e-shopy je zákaz využívání platební brány GoPay v případě nezabezpečených webů. Podobný postup se očekává i u dalších platebních bran.

A co vy, jak jste na tom se zabezpečením? Přesvědčili jsme Vás?

Diskuze k článku