Příručka marketéra: Nechcete naštvat zákazníky? Aktualizujte otevírací dobu

taky-vas-nastve-kdyz-maji-zavreno_2

Koho by nenaštvalo do ruda, když na poslední chvíli sháníte před Vánoci dárky a obchod si nečekaně v rámci svátků změní otevírací dobu. Má prachsprostě zavřeno. Určitě se vám to za život stalo minimálně jednou. Přitom v době internetové stačí tak málo. Předem si aktualizovat změny otevírací doby.

Ze studie společnosti Deloitte 2016 Holiday Survey a online nástroje Mext.cz vyplývá, že je nesmysl dráždit své zákazníky a je lepší mít raději všechny informace o pobočkách a jejich otevírací době pod kontrolou. V USA bylo zjištěno, že 43 % marketérů aktualizuje firemní údaje přes online nástroje jednou měsíčně, 34 % čtvrtletně a 23 % velmi zřídka. A jak je na tom vaše firma? Pořád to řídíte offline?

Další zákaznické výzkumy ukázaly, že 95 % respondentů se při vyhledávání lokálních firem na internetu s nesprávnými informacemi již setkalo a 63 % se to stává poměrně často. 91% respondentů uvedlo, že zjištěné nesprávné informace ovlivnily jejich zákaznické rozhodování a více než třetina z nich uvedla, že pro ně měly „významný dopad“.

nespravne-firmeni-udaje-vyzkum-mext

Období před vánočními svátky je ta správná doba, kdybyste si v provozovnách i na internetu měli nastavit „zvláštní – sváteční otevírací dobu“. Předejdete tak zklamaným zákazníkům. 60 % uživatelů chytrých telefonů totiž tvrdí, že v době svátků bude používat své mobilní aplikace k aktuálnímu ověření těchto údajů.

Připravili jsme pro vás návod, jak si za pár minut vše jednoduše nastavit. Udělat je to potřeba na těch nejčastěji vyhledávaných portálech, přes které si mohou uživatelé tyto informace zjišťovat. Buď se můžete do všech portálů přihlásit odděleně a při dalších změnách toto kolečko opakovat, nebo použít online nástroj Mext, který to za vás aktualizuje z jednoho místa. Pokud na to nemáte čas, nebo nemůžete investovat do pohodlí vašich zákazníků, tak si otevírací dobu aktualizujte minimálně na Google mapách. V platformě Google moje firma (Google My Business – což je nástroj, přes který je možné spravovat zápisy firem v Google mapách a dalších mapových podkladech a navigacích). Na Googlu se tyto informace hledají nejčastěji.

Dny, kdy je potřeba nastavit sváteční otevírací dobu před Vánoci 2016

  • Den před Štědrým dnem – pátek 23.12.2016 – je to sice normální pracovní den, ale mnoho firem otevírací dobu speciálně prodlužuje
  • Štědrý den – sobota 24.12.2016
  • 1. svátek vánoční – neděle 25.12.2016
  • 2. svátek vánoční – pondělí 26.12.2016
  • Silvestr – sobota 31.12.2016
  • Nový rok a Den obnovy samostatného českého státu – neděle 1.1.2017

Na Google mapách – Google moje firma nastavíte otevírací dobu takto:

Pokud jste prošli prověřovacím kolečkem Google a váš firemní profil je na Google mapách již ověřený, stačí se jen přihlásit Gmail účtem, na který máte profil navázaný.

jak-nastavit-na-google-mapach-zvlastni-oteviraci-dobu

1. Klikněte na „Spravovat místo

jak-nastavit-na-google-mapach-zvlastni-oteviraci-dobu-2

2. Následně na záložku „INFORMACE

jak-nastavit-na-google-mapach-zvlastni-oteviraci-dobu-3

3. Následně srolujte do spodní části a tam klikněte na „Přidejte zvláštní otevírací dobu“ … překlad je poněkud „zvláštní“, ale jsou tím míněny otevírací hodiny v době státních svátků.

jak-nastavit-na-google-mapach-zvlastni-oteviraci-dobu-4

4. Kliknutím na „Přidat nový termín“ si přidáte všechny dny, ve kterých máte nestandardně zavřeno, nebo změněnou otevírací dobu. Pokud k vám bude mířit zákazník za pomocí navigace, bude předem upozorněn na to, že už máte zavřeno, nebo že brzy zavírat budete.

jak-nastavit-na-google-mapach-zvlastni-oteviraci-dobu-5

V případě, že nevlastníte přístupová práva k vašemu účtu na Google moje firma – Google mapách, tak jste v nevýhodné situaci. Google vám však i přesto umožňuje „Navrhnout úpravu“. Změny se však projeví až po odsouhlasení vlastníkem účtu.

jak-nastavit-na-google-mapach-zvlastni-oteviraci-dobu-7

jak-nastavit-na-google-mapach-zvlastni-oteviraci-dobu-6

Pokud používáte pro správu svých lokálních provozoven online nástroj Mext.cz, máte práci mnohem jednodušší a rychlejší.

V online nástroji Mext.cz nastavíte otevírací dobu takto:

V rámci úvodního nastavení je každá firma vyzvána k propojení účtů s Google, Facebook, Yelp atd. Jednorázovou aktualizací sváteční otevírací doby se tak informace propíší během pár minut do 20 nejhledanějších portálů: Google, Waze.cz, ZlatéStránky.cz, Najisto.cz, Facebook.com, Foursquare.com, Yelp.cz,TomTom.cz, Navmii.com, maps.Here.com, AroundMeApp.com, Tupalo.com, Brownbook.net, Cylex.cz, Factual.com, Infobel.com a dalších. Pokud máte stejné změny otevírací doby i na pobočkách, práci zvládnete jedním klikem.

nastaveni-oteviraci-doby-na-mext-cz

1. V záložce „Správce místa“ srolujte dolů do sekce: Provozní doba / Další informace o otevírací době / Sváteční otevírací doba

2. Informace aktualizujte v „Sváteční otevírací doba“ – stejným způsobem jako u Google moje firma.

Dopřejte i vašim zákazníkům, aby si užili svátky v klidu a míru a jejich hladina adrenalinu se zvyšovala pouze při rozbalování dárků.

vanoce-plne-darku-na-posledni-chvili

Přejeme krásné prožití svátků vánočních.

Diskuze k článku

  • gorn

    Stejně důležitá je uvést a aktualizovat informace na mapy.cz a na OpenStreetMap. V tom druhém případě ani ne tak proto aby to bylo správně na portálu samotném ale protože jde o otevřená data, která přebírají například všechny možné navigace v mobikech apod.

  • Jiří Procházka

    Určitě souhlasím. Jen doplním, že do mapy.cz se dostanete přes profil na https://www.firmy.cz
    Do OpenStreetMap přes přidání na adrese https://onosm.org/#details