Hledáte vzor pro úspěšný globální startup? Objevte slevový portál Picodi.com

Jsou Češi národem slev? Jistě! Všichni je sledujeme, chceme, toužíme po nich. A kdo říká, že ne, tak zřejmě nakupuje za cizí peníze. Díky bohu, nebo spíše díky světově úspěšnému startupu z polského Krakova, se možnosti výhodných nákupů výrazně posunuly vpřed. I v našich končinách se totiž konečně naplno rozmáhá fenomén slev a slevových kódů na internetu, které pomáhají zákazníkům ušetřit až tisíce korun – Picodi.com.

Výhodné nákupy pro každého

Píše se rok 2008 a v sousedním Polsku zakládá skupinka nadšenců kolem Szymona Dobosze malý, ale ambiciózní polský startup International Coupons. Prvotním cílem bylo vytvořit slevový portál, který by uživatelům poskytoval slevové kódy nejvýznamnějších polských internetových obchodů.

Nápady, nové výzvy, nadšení a především neformální pracovní prostředí pak téměř dpicodi1alší dva roky poháněly vpřed jejich snažení, zkoušení a testování. Výsledkem, za kterým stály tisíce hodin programování, nespočet emailů, hektolitry vypité kávy i značný nedostatek spánku, poté byl první slevový portál svého druhu v Polsku – KodyRabatowe.pl.

Do té doby v Evropě ne moc známé slevové kódy a kupóny si u uživatelů rychle získaly oblibu. A jak samotný název International Coupons napovídá, nemělo zůstat pouze u Polska. Další roky tedy patřily expanzi na zahraniční trhy – Velká Británie, Německo, Rusko nebo dokonce Brazílie a Mexiko.

Od roku 2012 si také zákazníci českých eshopů mohli dopřát slevy a akční nabídky prostřednictvím portálu SlevoveKody.com. A že na našem trhu něco takového skutečně chybělo, ukázaly již první měsíce a skokový růst v počtu uživatelů. Vrcholem pak byl loňský rok, kdy celkový obrat dosáhl 300 milionů korun.

picodi3

Pro obchody je to velmi efektivní nástroj na přilákání zákazníků a hlavně zvýšení prodeje. Pro zákazníky zase skvělá příležitost, jak ušetřit. Slevové kódy dnes už běžně používají téměř všechny největší obchody,” vysvětluje rychlou expanzi i velkou oblibu u zákazníků CEO společnosti Szymon Dobosz.

V současnosti provozuje společnost International Coupons slevové portály v 26 zemích světa a právě v těchto dnech zahajují zcela novou vývojovou etapu společnosti, kterou je obměna vzhledu i funkčnosti webových stránek, a především rebranding značky. Dosud lokalizované slevové portály po celém světě přechází pod nově vzniklou globální značku Picodi.com.

Nejvýhodnější nabídka za pár vteřin

Rebranding značky je vždy velké rozhodnutí i určitý risk. Sjednocení pod jednu značku ale přináší také řadu výhod. Například usnadnění spolupráce s partnery a lepší podporu jejich marketingových aktivit, pokud probíhají na více než jednom trhu. Cílem je samozřejmě být co nejefektivnějším nástrojem pro zvyšování prodeje.

Hlavní výhody ale pak plynou pro uživatele, kteří je pocítí jak v novém přehlednějším designu webu, tak v rámci vylepšeného intuitivního vyhledávání, které jim zobrazí tu nejlepší nabídku internetových obchodů již během pár kliknutí např. Kasa.cz, Alza.cz, Bata, Tesco, Zoot.

picodi4

Je pravda, že je třeba neustále zdokonalovat vyhledávání a propojování všech nabídek, protože preference i chování zákazníků se v čase mění. Každý uživatel a jeho specifický požadavek je pro naši práci velkou výzvou k neustálému zlepšování. A to jak pro marketéry, tak pro naše IT oddělení,“ říká Ján Ruml, hlavní specialista Picodi pro český a slovenský trh.

Co říci závěrem?

Od prvních myšlenek a nápadů neuplynulo ani 8 let a z malého startupu je dnes globální společnost, která působí na 6 světových kontinentech. A to na začátku nebylo nic jiného, než nadšení, odhodlání, pevná vůle a i trocha toho pověstného štěstí. Koneckonců, tak jako to v životě bývá u všeho.

Tvorba globální značky Picodi.com, která bude spojovat výhodné nakupování po celém světě, je určitě dalším sebevědomím krokem kupředu. Jestli tento tah přinese společnosti kýžené výsledky a Picodi se úspěšně etablují na cílových trzích, však ukáže až čas. Mezitím ale můžete Picodi.com chytře využívat a ulevit tak vaší peněžence, ať už nakupujete elektroniku, oblečení nebo cokoliv jiného.

picodi5

Diskuze k článku