Týdenní rekapitulace: to nejdůležitější z těch internetů v 39. týdnu

import-tydenni-rekapitulace-to-nejdulezitejsi-z-tech-internetu-v-39-tydnu.jpg


Sociální sítě

Studie společnosti Crowd Science ukazuje velmi zajímavé informace o chování uživatelů mikroblogovacího systému Twitter, porovnané s chováním uživatelů jiných sociálních sítí.

Nedávno ohlášené vylepšení správce pro vkládání Facebook reklamy pro zadavatele je ve fázi testování a již brzy se dočká oficiálního spuštění.

Firmy, které jsou na internetu aktivní, s údivem zjišťují, že nepřežijí bez nového druhu otevřenosti, průhlednosti. Prvním krokem k tomu je vybavit se nástroji k naslouchání. Přečtěte si, jak si vybudovat naslouchací stanici.

Facebook minulý týden uveřejnil interní statistiky, které leccos vypoví o chování jeho uživatelů. Nejvýznamnější změnou oproti minule zveřejněným statistikám je výrazně zvýšené celkové množství sdílených položek.

Média a reklama

Nová britská studie ukazuje, že až 74% uživatelů není ochotných platit za online zpravodajství, i v případě, že by obsah zpoplatnil jejich oblíbený zdroj informací. O stejném tématu se mluvilo i na posledním Media Monday, kde se diskutovalo o budoucnosti nového zdroje monetizace zpravodajských médií – uživatelem placený obsah. Co z debaty vzešlo? Nikdo u nás nechce být první.

Studie Audit Bureau of Circulations (ABC) zkoumala vztah amerických vydavatelů novin a magazínů k mobilnímu obsahu. 60% amerických novin a 40% magazínů už mobilní weby má, pouze třetina z nich si ovšem věří, že ví, jak z mobilního trhu ukousnout co nejvíc.

Minulý týden byl bohatý na nová virální videa. Podívejte se na:

Mobilní marketing

Líbí se nám digital aktivity řetězce Starbucks – prakticky všechno, do čeho se pustí, stojí totiž za to. Po veleúspěšných aktivitách na Facebooku se vrhá na iPhone a testuje přes něj možnosti placení.

Google přidal dlouho chybějící podporu Gmailu pro iPhone, iPod Touch a zařízení s Windows Mobile.

Bionic Eye: nová (a parádní) augmented reality aplikace pro iPhone chce nabídnout vylepšenou vizualizaci nejbližších „points of interest“ (zajímavých, důležitých míst): stanic metra, WiFi hotspotů, řetezců rychlého občerstvení, kin, apod. Zatím pro největší americká města, Londýn, Paříž a Tokyo. Podle ukázkového videa to vypadá na zatím asi nejlepší augmented reality aplikaci svého druhu.

Startupy a události

Každoroční konference TechCrunch50 je za námi a ačkoliv jsme se na ní letos nedočkali žádných zcela zlomových nápadů, i tak bylo co s nadšením sledovat. Přinášíme stručnou rekapitulaci a desítku startupů, které se vyplatí sledovat. Kromě toho jsme sledovali i akci DEMO 09, která se konala V San Diegu. Letos se zúčastnilo 56 projektů a 14 dalších, které jsou zatím pouze na papíře. A opravdu bylo co sledovat.

Jedním z často slýchaných termínů je v poslední době crowdsourcing, tedy získávání dat potřebných pro běh programu přímo z „publika“. Izraelský startup Waze tuto technologii využívá nebývale praktickým způsobem – jako crowdsourcované dopravní zpravodajství.

V oblasti vyhledávačů je trh více než nasycený, nový startup Goby si ale našel zajímavou skulinu na trhu – vyhledávání dovolených. Další otázkou samozřejmě bude jeho funkčnost.

Fluther, startup zaměřený na crowdsourcing, získal od investorů 600 tisíc dolarů. Investice proběhla v tzv. seed funding režimu a mezi investory byly taková jména jako Ron Conway, Naval Ravikant, Marc Andreessen, Ben Horowitz, a Dave McClure. Zakladatel Twitteru Biz Stone a jeho nepřímý spolupracovník z Twable Leonard Speiser se stali poradci společnosti.

Na závěr naše oblíbené téma: augmentovaná realita. Augmentované realitě věříme jako jednomu z největších trendů příštích let. Nejznámější startup na tomto poli, Layar, nyní přidal podporu pro 3D objekty a vytváří tak základ nekonečnému světu augmented reality her.