Trend Science: Nový způsob předpovídání budoucnosti

Trend Science je výsledkem dvouletého výzkumného projektu, který měl za cíl dát modnímu průmyslu hlubší náhled do toho, co zákazníci chtějí. Děje se tak zautomatizovaným analyzováním dat ze sociálních sítí. V první řadě jde o Twitter, ale k získávání informací slouží i internetové diskuze, blogy, tisk a další média, kde se lidé dělí o své názory.

Samotná data je možné zobrazovat podle různých kritérií. Na výběr je třídění podle regionů, měst, částí oděvu, barvy nebo specifických detailů. Můžete se také podívat, jak byla ta která položka hodnocena třeba měsíc zpátky a jak se její hodnocení vyvíjelo v čase.

„Nabízíme zákazníkům možnost, jak se vyhnout špatným odhadům!“

„Až dodnes mohl módní průmysl pracovat jenom s předtuchami a představivostí. Pracovali jsme tak všichni, jenomže všichni víme, že tak nelze dosáhnout příliš přesných výsledků. Teď jsme ale v pozici, že můžeme nabídnout fakta.“ říká Geoff Watts, ředitel Stylesignal. „Zatímco ostatní agentury se někdy nevyhnutelně spletou, my můžeme našim zákazníkům nabídnout velikánskou výhodu.“

Podle vyjádření Julie Fowler, vedoucí sekce Analýzy Trendů, byl Trend Science původně vytvořen pro vnitřní použití ve společnosti. „Bylo to tak hodnotné, inspirující a snadné na používání, že jsme se sami sebe museli ptát, proč se o to nepodělit s našimi zákazníky.“

Je pravda, že zaměstnancům velkých firem, kteří mají na starosti trendy, by se tahle věcička mohla hodit a ušetřit jim hodně práce. Předtuchu a představivost jim ale určitě nenahradí.

 

Odkaz na celou tiskovou zprávu vydanou ke spuštění služby.