Reklamní výnosy Rambler.ru spadly o 40%

Rambler MediaV prvním pololetí letošního roku vydělal Rambler 30,8 milionů dolarů (oproti 51,7 milionům dolarů za stejné období roku loňského). Na kontextových reklamách vydělal Rambler 12,7 milionů dolarů (vloni 23,2 milionů, což je propad o 45%), na displej reklamě 13,1 milionů (oproti 20,5 milionům), na placených zápisech 1,8 milionů (oproti 2,9 milionům).

EBITDA za první pololetí roku 2008 byla 8,9 milionů dolarů, letos 2,6 milionů.

Pád reklamních příjmů je ve skutečnosti ještě vyšší. Loňských 51,7 milionů dolarů Rambler totiž vygeneroval s výrazně nižší návštěvností. Průměrný počet měsíčních unikátních návštěvníků v prvním pololetí loňského roku byl okolo 37,3 milionů. V letošním roce zažívá Rambler solidní nárůst návštěvnosti s 51,5 miliony měsíčních unikátů (nárůst o 38%). Nicméně, Rambleru se zle nedaří ve vyhledávání. Podíl na celoruském trhu vyhledávání spadnul pod 10% a o trh už bojují de facto pouze 3 hráči: stále vede Yandex, následují ho Mail.ru a Google.

V dubnu Rambler jmenoval novou CEO, Olgu Turischevovou, která pro Techcrunch přiblížila novou strategii: „Chceme se věnovat službám jako jsou komunikace a navigace. Kromě toho chceme Rambler přeměnit v inkubátor pro ideje a startupy“. Rambler je součástí skupiny Rambler Media, která vydává například online deník Lenta.ru a provozuje ruské ICQ.

(poznámka: podobnost s českými portály čistě náhodná..)