Objem online inzerce v Evropě bude opět pomalu stoupat

Celkový objem online inzerce v roce 2009 dosáhne podle IAB, PricewaterhouseCoopers (PWC) a Screen Digest 12,9 miliard EUR, což je oproti roku loňskému růst slabých 2,2%. V roce 2010 je očekáván růst 6,5%. Podle eMarketeru, který výsledky přinesl, to není žádná sláva – v porovnání s 21,3% růstem, kterého jsme si užívali v roce 2008.

Objem online inzerce v Evropě

Nicméně, i růst o 2,2% je stále růst. Displej reklama tomuto roku moc nepomohla – s poklesem o 0,1%. Růst zařídil search marketing, který pomůže i letem následujícím. Letos poskočil o 8%, příští rok poroste o dalších 11,4% a proinzeruje se v něm celkem (stále se bavíme pouze o evropském trhu) 6,7 miliard EUR.

Podle aktuálního odhadu mediálních výdajů, který před pár dny zveřejnila mediální agentura OMD, je (i a bude) situace na českém inzertním online trhu výrazně odlišná. Loňský růst byl podle OMD podobný jako v celoevropském průzkumu: 22,1%. Rok 2009 skončí ale podle OMD stejně jako rok předchozí – online inzerce skončí s nulovým růstem. Pro rok 2010 dokonce odhaduje pětiprocentní propad (v reálných číslech: letos se podle OMD u nás proinzeruje stejně jako v loňském roce, tedy 3,42 miliard CZK, příští rok 3,25 miliard).

Objem online inzerce v ČR