Hlavní důvody, proč marketéři ztrácí fanoušky

import-hlavni-duvody-proc-marketeri-ztraci-fanousky.jpg

Ukázala to studie od společnosti ExactTarget, která se intenzivně zabývá e-mailovým marketingem a marketingem na sociálních sítích. Průzkum The Social Break-Up měl nastínit, jak se mění online chování uživatelů, a především jaké byly motivace lidí, kteří se někdy v minulosti odhlásili z odběru elektronického newsletteru, zrušili Like stránky na Facebooku, nebo přestali následovat nějakou značku na Twitteru.

Mezi hlavní statistická zjištění studie patří:

  • 91 procent uživatelů se už někdy odhlásilo z odběru firemního newsletteru
  • 77 procent dotázaných přiznalo, že jsou letos více obezřetní v poskytování své e-mailové adresy, než byli loni
  • 81 procent uživatelů už někdy zrušilo Like stránky či zamítlo zobrazování příspěvků určité značky ve svém news feedu
  • 71 procent dotázaných připustilo, že si více vybírají, komu svůj Like dají
  • 51 procent uživatelů si myslí, že Like stránky by měl směřovat k marketingové komunikaci, zatímco 40 procent je přesvědčeno o opaku
  • 41 procent uživatelů už někdy zrušilo své následovnictví konkrétní značky na Twitteru

E-maily jsou příliš časté a nudné

Vzhledem k tomu, že celých 95 procent amerických uživatelů používá e-mail a téměř všichni z nich dobrovolně odebírají alespoň jeden newsletter denně, jsou výsledky výzkumu zvláště relevantní právě pro firmy zaměřující se na e-mailový marketing. Zjištěná čísla jim mohou dobře napovědět, co uživatelům vadí a jak si je tedy skrze elektronickou poštu dobře udržet.

Mezi tři nejvýraznější důvody, proč se uživatelé v minulosti odhlásili z odběru elektronického newsletteru, patřilo „příliš časté zasílání e-mailu“ (54 %), „obsah se začal opakovat a byl nudný“ (49 %) a také „dostávám příliš mnoho e-mailů a potřeboval jsem se nějakých zbavit“ (47 %). Pokud přestane uživatele obsah e-mailů zajímat, jeho nejtypičtější akcí je právě okamžité zrušení zasílání newsletteru (v 67 % případů). Necelá pětina lidí pak e-maily ihned bez otevření maže.

Mám zahlcenou zeď, obsah se opakuje

Neméně relevantní jsou pak zjištění od fanoušků Facebooku, kterých je mezi americkými uživateli internetu 65 procent. Proč se tedy uživatelé Facebooku zbavují značek, které dříve označili tlačítkem Like?

Podobně jako u e-mailu bylo nejčastějším důvodem „příliš časté příspěvky“ (44 %), v těsném závěsu pak „má zeď byla zahlcena marketingovými příspěvky a potřeboval jsem se nějakých zbavit“ (43 %) a „obsah se začal časem opakovat a stal se nudným“ (38 %). Jako svou nejčastější reakci označili nespokojení uživatelé „šel jsem na stránku společnosti a zrušil svůj Like“ (43 %) a „kliknul jsem na křížek v newsfeedu a odstranil zobrazování jejich příspěvků“ (38 %).

Na Twitteru je aktivní jen každý desátý uživatel internetu v USA, přesto související zjištění nejde zcela opomenout. I zde se lidé z followerů nejčastěji odhlašují ze tří podobných důvodů: obsah se začal časem opakovat a stal se nudným (52 %), stream byl příliš zahlcený marketingovými příspěvky (41 %) nebo společnost tweetovala příliš často (39 %). Přitom právě první zmíněný relevantní obsah by měl hrát u marketérů na Twitteru roli číslo jedna.

Nezáleží tedy příliš na tom, jestli se soustředíte na marketing na sociálních sítích, či prostřednictvím elektronické pošty. V každém případě si dejte pozor, abyste své fanoušky zásobili pouze relevantním obsahem a to v přijatelné frekvenci. Jejich odplata totiž bývá rychlá a nemilosrdná.

Via Mashable