B2B: Události týdne očima osobností online byznysu

import-b2b-udalosti-tydne-ocima-osobnosti-online-byznysu.jpg


Digitální ČT a jak zahnat tmu

Zaujala mě kampaň na produkt společnosti Phillips, na nový druh lampy nesoucí název Wake me up. V rámci kampaně probíhá experiment v malém městečku nedaleko severního pólu, kde by měla lampa pomoci tamějším lidem oddělit den a noc ve čtyřměsíčním období nepřetržitého soumraku. Trailer vypadá zajímavě :)

Česká televize také v týdnu představila strategickou koncepci divize Nová média, která popisuje vizi propojení televize veřejné služby a digitálních technologií. Za obsáhlým dokumentem stojí ředitel Nových médií Milan Fridrich a jeho tým spolupracovníků. Bude zajímavé sledovat, jak a zda se podaří změnit vnímání statické televize v době digitální a internetové éry u koncových diváků. První změny budou patrné už v lednu příštího roku.

Tomáš Hodboď, nezávislý konzultant v oblasti nových médií

O zrození fanouška Applu a konci Foursquare

Mezi kolegy jsem svojí rezistencí vůči „Apple magic“ dobře známý. Novinky, které Apple během týdne představil, mě ale přinutily zase jednou přebootovat do OS X a uvažovat o definitivním switchi… Na pohled jednoduché a přitom geniální prvky z iPhonu a iPadu, které se objeví v OS X Lion, si dovedu v operačním systému představit živě. Tak živě, že na obligátní „Summer 2011″ se opravdu těším. A nové modely MacBook Air jsou prostě super, tam jdou antipatie vůči nakousnutému jablku stranou. Zvlášť 11,6“ model se podle mě může stát netbookem (vím, neprezentuje se tak), který definitivně rozhodne o osudu celého tohoto tržního segmentu.

Foursquare má 4 miliony uživatelů. Sice je to informace z víkendu, ale to nic neubírá její hodnotě. Osobně mi tento nárůst přijde fascinující – nikoliv proto, že by šlo o ohromující číslo (nejde), ale nárůst uživatelské báze odehrávající se v konkurenci Facebook Places mě upřímně překvapil. Nemyslím si, že by boj o geolokační služby měl vyhrát někdo jiný než Facebook nebo Google, o to zajímavější bude sledovat způsob, jakým Foursquare odejde ze scény. V souvislosti s tím nemohu nezmínit svůj soukromý poznatek ohledně Foursquare v ČR – v posledních zhruba dvou měsících sleduji silný odliv přátel, kteří ho využívají. Naopak s ním začínají lidé, kteří si čerstvě pořídili smartphone a jsou z něj stále na větvi – jak dlouho?

Pavel Prouza, Account Director @brandz friendz

Jak se měří internet

Česká televize představila chartu pro nová média. V následujících třech letech bychom se měli dočkat větších změn. Nejvýznamnější z nich je personalizace obsahu. Teď ani nezáleží na konkrétní použité technologii, ale spíš na významu podobného vylepšení pro veřejnoprávní médium, jehož cílem je zjednodušeně řečeno zajistit, aby měl každý přístup ke všem informacím. Takhle bychom mohli odfiltrovat ty nerelevantní a veřejnoprávní médium by pro nás mohlo být denním zdrojem informací, nejen zpravodajství.

1. října byl konečný termín pro dodání přihlášek do výběrového řízení na auditované měření českého internetu pro SPIR. Do tendru se nakonec přihlásili čtyři společnosti: stávající poskytoval Gemius, TNS, DataCollect a comScore. Způsob měření může silně ovlivňvat mediální trh – s comScore, které potenciálně vstupuje na polský trh a mohlo by odkoupit Gemius, bychom se mohli dostat k návštěvnosti webů, které svá data běžně neposkytují, třeba Google nebo Facebook.

Jan Páv, New Media Specialist v MEC Interaction