B2B: Události týdne očima osobností online byznysu

import-b2b-udalosti-tydne-ocima-osobnosti-online-byznysu.jpg


Facebook, Myspace a zase Facebook

Za jednu z nejzajímavějších novinek považuji uvedení komunikační služby Facebook Titan – flexibilního řešení, které propojuje uživatelské e-maily na doméně facebook.com, SMSky, chat a instant messaging do jednoho komunikačního rámce. Zprávy bude možné mezi uživateli sdílet v reálném čase bez ohledu na to, jakým způsobem je uživatel zrovna připojen. Zatím jsem Titan naživo nevyzkoušel, služba je dostupná pouze vybraným uživatelům, ale tak nějak cítím, že by to mohl být přelom v tom, jak s maily, IM a chatem pracujeme nyní.

Umírající MySpace se chytá posledního stébla a oznamuje hlubší spolupráci s Facebookem pomocí služby Mashup with Facebook, která je mimochodem postavena na běžné veřejné Facebook API. Uživatelé Facebooku se do MySpace mohou přihlásit prostřednictvím svého jména a hesla, uživatelé MySpace mohou sledovat novinky od přátel a značek z Facebooku. Uvidíme, jak to pomůže, osobně si myslím, že vlak MySpace už ujel před drahnou dobou a jeho dny jsou sečtěny. Mimochodem, hudební komunita masivně migruje na mnohem flexibilnější službu pro sdílení hudby SoundCloud.

Nelze opomenout ani Facebook Deals, novou službu umožňující propojení geolokační služby Facebook Places s akčním nabídkami a slevami konkrétních obchodů, restaurací a dalších podniků. Deals jsou dostupné ve čtyřech verzích: Independent (rychlá sleva za první check-in), Friend (dává benefit za sdílení nabídky mezi přáteli a check-in více přátel zároveň), Loyalty (oceňuje opakované návštěvy v daném místě) a Charity (ušetřené peníze v akční nabídce se převádí na účet dobročinného projektu). Službu Deals již využívají v USA desítky firem jako je McDonalds, Starbucks, Macys nebo H&M. Služba je stejně jako Facebook Places dostupná na webové adrese http://touch.facebook.com/ nebo v poslední verzi mobilní FB aplikace pro iPhone. A my v Česku si zatím o této bezesporu skvělé službě zatím můžeme jen nechat zdát. Mimochodem, uvidíme jak Places & Deals ovlivní marketingové využívání geolokačních služeb u nás, které je zatím v plenkách.

Daniel Kafka, on-line marketing specialista, První multimediální

Ocenění českého internetu

Křišťálová lupa se nám letos vyvedla. Pár projektů, vítězů i poražených to táhlo až do šesti do rána. Ale pojďme se na „křišťálovku“ podívat od začátku. Plné Divadlo archa, 4sq taky. Hanák na pódiu zkoumal, kdo teda zaměstnává Honzu Simkaniče. Doporučoval službu, která vám začne několikrát volat v zadanou dobu, abyste vypadali zaměstnaně. Honza Bárta sliboval na Facebooku nějaký skandál. Sice si vzal sako, což samo o sobě je pro něj hodně skandální, ale osobnost roku bohužel nevyhrál. Nevadí, Čermák má taky dobré hlášky. Mám velkou radost, že kluci z Fakturoidu vyhráli nějakou cenu. Lupa udělala speciální kategorii, aby taky něco dostali. Výborně udělaný produkt, dobrá práce pánové.

Pro nás to je 3:1. Trojice Heureka, Pixmac a Slevomat mezi nominovanými, Slevomat dostal projekt roku. Je to lepší skore než má Mafra, i když vlastně jak se to vezme. Jaroslav Kabele: „Měli jsme tam pět nominací a jeden projekt vyhrál“. Osobně bych přelétavý IDOS nebral, ale dobré pro čárku v Netmonitoru. V Čechách je Křišťálová lupa považována za hlavní soutěž internetových projektů a jde o dobrou práci Internet Infa. Ještě jednou díky.

Ondřej Raška,  technický ředitel, Miton

Kdo určuje pravidla hry

Za Tyinternety.cz ještě přidáváme tip na sérii dokumentů agentury Bloomberg s názvem Game Changers. Snímky o nejzajímavějších osobnostech nejen internetového byznysu byste určitě neměli minout, ať už jde o Marka Zuckerberga, Steva Jobse nebo Sergeye Brina & Larryho Page.