B2B: Události týdne očima osobností online byznysu

Sbohem, sporťáci

Firma Statsheet vytvořila „robotického sporťáka“: sportovní články se zde generují automaticky, bez zásahu redaktora. A spolu s velmi propracovanou infografikou to vůbec nevypadá špatně. Na škole jsme si vždycky dělali legraci z klišé sportovních novinářů a náhodně za sebe skládali jejich perly. A hle, už se na ně našel algoritmus. Doufám, že další na řadě budou IT novináři. Bude to brnkačka: „Firma […] dnes zveřejnila revoluční aplikaci […], která dokáže propojit […] s […]. Právníci firmy […] už si pospíšili s prohlášením, že […] porušuje jejich patent a připravují žalobu na […] milionů dolarů. Jejich nervozitě se není co divit, protože […] fakticky znamená smrt populární služby […].”

Amazon dobrovolně snížil svůj zisk z prodeje časopisů či novin do čtečky Kindle. Vydavatelé nyní dostanou 70 procent mínus náklady na „přepravu“. Evidentně dali Amazonu nůž na krk a vydupali si změnu s tím, že Apple a pro magazíny výrazně atraktivnější iPad si bere právě 30 procent. Některé noviny jsou navíc vázány exkluzivitou a nesmí nikde prodávat svou srovnatelnou e-verzi levněji. To by jim v podstatě znemožnilo mít verzi jak pro Kindle, tak pro iPad. A jelikož volba iPad vs. Kindle je pro magazíny jednoduchá, Amazon musel ustoupit. Jsem velmi zvědavý na blížící se „novinový stánek“ od Apple, na budoucí androidí tablety a jak to všechno zahýbe s budoucností časopisů.

Adam Javůrek, konzultant firmy NextBig

O hrách sociálních

Minulý čtrvtek a pátek se na prvním ročníku Social Gaming Summit London sešla špička developerů sociálních her. I my s Falanxií jsme si udělali výlet do Londýna a rozhodně nelitujeme (více brzy v samostatném článku zde na Tyinternety.cz). Dopředu tedy alespoň malý teaser: věděli jste například, že jedna z nejpopulárnějších her poslední doby – Angry Birds už zaznamenala víc než 35 milionů instalací na všech možných platformách? Že se každý měsíc odehrají tři miliardy her Bejeweled Blitz od PopCap Games? Že hráči nad 35 let utrácí v průměru za virtuální traktůrky a další zboží v sociálních hrách více než dvakrát tolik, co jejich mladší spoluhráči? Nebo že hegemon sociálních her Zynga má víc zaměstnanců jenom v „hiring department“, než má většina ostatních social gaming firem developerů?

Druhou zajímavou zprávou je další důkaz postupného pronikání „reálného“ světa do světa sociálních her. Ve hrách vývojářské firmy CrowdStar (Happy Aquarium, Happy Island, nebo It Girl) si nyní můžete za Facebook Credits koupit digitální hudbu od Bon Joviho. Jsme docela zvědaví, jak se tato novinka ujme.

Jakub Svoboda, spolumajitel social gaming start-upu Falanxia.com

Příjemná překvapení

Mile mě překvapila nová beta verze Google Adsense, speciálně pak záložka s přehledy výkonu. Rozhraní je velmi podobné tomu z Google Analytics a tak nechybí trendové grafy nebo denní logy. Nejedná se o nic převratného, ale systém je nyní výrazně přehlednější.

Nenechal jsem si uniknout ani Czech Internet Forum (také proto, že Fejsbucek.cz byl letos oficiálním partnerem konference), kde mě nejvíce bavila přednáška Martina Malého na téma elektronických knih. Martin ukázal, že prezentaci nedělá pouze obsah, ale také forma. Jeho prezentace měla štávu a vtip. Ostatní by se měli přiučit.

Jakub Mach, šéf MicroMedia a Fejsbucek.cz