B2B: Události týdne očima osobností online byznysu

Geolokace a dynamika internetu

Ačkoli to v našem líném rybníčku moc nebylo vidět, tak minulý týden přinesl dvě zajímavé události z oblasti location based služeb a s ní spojeným marketingem. První bylo zveřejnění výzkumu Pew Research Center’s Internet & American Life. Podle něj využívá location based služby jako Foursquare už 7 procent Američanů, kteří se připojují k internetu přes mobily. Aktivnější jsou mladí muži, především hispánci.

Druhou událostí bylo oznámení o spuštění Facebook Deals. Tedy “slevomatu” pro Facebook, který Zuckerberg začíná tlačít do mobilní platformy směrem ke geolokačním službám. Velkou akcí už se ohlásil GAP – dá prvním deseti tisícům zákazníků, kteří se přihlasí přes Facebook aplikaci v mobilu, džíny zadarmo. Uvidíme, jak na fuknci “nearby deals” zareagují ostatní poskytovatelé služeb.

Nakonec jednu malou třešničku: blogpost Jeffa Daltona z keynote Susan Dumais o současné dynamice internetu. Věděli jste, že až 80 procent všech navštívených stránek jsou opakovaná navštívení, a že průměrná doba změny na stránkách je 123 hodin?

Josef Šlerka, Head of R&D, Ataxo Interactive

O Facebooku z Česka i Turecka

Tento týden jsem se vrátil z konference Webrazzi v Istanbulu, kde jsme prezentovali portál Facebakers.com a jeho analytické technologie. Na Webrazzi se probírala hlavně témata okolo Facebooku a mobilních aplikací – Facebook jako dominantní platforma v evropských zemích, mobilní aplikace jako rozšiřující se možnost pro distribuci služeb. Opravdu jedna z nejzajímavějších konferencí tohoto roku, bylo na ní 500 lidí a dalších 10 tisíc přes live streaming. Prezentovali například lidé z TechCrunche, Facebooku, Nokie nebo třeba Comscore.

Facebook současně spustil lepší integraci mobilní Facebook platformy, což v Candytechu opravdu vítáme a těšíme se hlavně na jednotné přihlášení do všech aplikací. Tohle určitě velmi pomůže propagaci používání mobilních aplikací integrovaných s Facebookem. Všimli jsme si také, že Facebook vymazal stránku Nebeslev, která byla proti pravidlům Facebooku z mnoha důvodů. Mimo to, že dělali různé soutěže proti pravidlům, také používali internetové stránky s odkazem „klikněte líbí se mi“ (líbí se mi nebeslev) a pak „přehrát video“ (share). Snad je to ukázkou pro firmy, že na Facebooku je třeba vystupovat pouze v rámci pravidel.

Jan Řežáb, Head of Strategy, Candytech

Síla „lajku“ a Chucka Norrise

Z řady zajímavých novinek (mj. Facebook Deals) bych vybral možnost „odlajkovat“ se ze stránky přímo z news feedu Facebooku, která dostává správce stránek pod ještě větší tlak než doposud – stačí jeden špatný post a je po fanouškovství. Druhou lokální událostí je angažování Chucka Norrise do reklam T-Mobile. Sice je to podle mě v exekuční rovině velmi promarněná příležitost, ale stejně tím T-Mobile dosáhl toho nejdůležitějšího: prorazil otupělost příjemců reklamy, odlišil se, a po dlouhé době zase uslyšíte lidi v hospodách a na zastávkách bavit se o nějaké kampani.

Pavel Hacker, Partner at Viral Booster