Airbnb to v San Francisku přepískl. Svou kampaní naštval celé město

airbnb kampaň

Jeden z nejznámějších světových startupů Airbnb neudržel své emoce. Dříve tento rok prohrál spor se San Franciskem, kterému musí zaplatit 12 milionů dolarů na hotelových daních. A rozhodl se, že o tom dá obyvatelům města vědět.

Na zastávkách autobusů rozběhl reklamní kampaň. Jakým způsobem měla na lidi působit, nám není úplně jasné. Pravděpodobně je ale neměla naštvat, což se ovšem přesně podařilo. Na jednoduchých plakátech Airbnb vyzývá městské úřady, aby zmíněných 12 milionů dolarů využily na dobré účely – třeba na vybudování dalších cyklostezek, na umění ve školách, nebo třeba i na burrito.

airbnb kampaň

airbnb1

airbnb2

Jedna z výzev směrovala také na veřejné knihovny. Podle Airbnb by mohlo být 12 milionů dolarů využito na zaplacení delší otevírací doby. Na to reagovala profesorka Martha Kenny.

„Podívala jsem se na čísla a mám pro vás špatné zprávy. Z vaší dvanáctimiliónové daně půjde na veřejné knihovny jen 1,4 procenta. To je 168 tisíc dolarů. Když to rozdělíme mezi 868 zaměstnanců knihoven, máme 193 dolarů na osobu. Na osobu na den to pak vychází 0,78 dolaru. Protože je to trochu méně, než minimální mzda v San Francisku (12,25 dolarů/hod), pochybuji, že vaše hotelová daň pomůže nechat otevřené knihovny o minutu nebo dvě déle,“ napsala.

Airbnb už si uvědomilo, že to svou kampaní přepísklo, a reklamy stahuje. „Záměrem bylo ukázat daňový příspěvek našich hostitelů a hostů, který je přibližně milion dolarů měsíčně. Zvolili jsme špatný tón a omlouváme se každému, koho jsme urazili. Tyto reklamy okamžitě sundáváme,“ řekl portálu Business Insider mluvčí společnosti Christopher Nulty.

Ne každá reklama se prostě povede. Ani když ji podepíšete Love, Airbinb. Nebo snad máte jiný názor?

Diskuze k článku

  • Jiří

    Reklama se povedla, o které jiné ze SF se píše v ČR?