WebExpo 2017: Co by si startupisti neměli na webové události roku nechat ujít

WebExpo snad už ani netřeba představovat. Česká webová událost roku letos slaví desáté narozeniny a přinese již tradičně velká jména světové (nejenom startupové) scény. Co byste si neměli nechat ujít? 

V čtyřech různých sálech pražské Lucerny během 22. a 23. září v rámci konference vystoupí sedmdesát řečníků rozdělených podle přednášek na tři hlavní témata – design, development a business.

Na Těchinternetech jsme podrobně prozkoumali celý program a přinášíme vám TOP 5 tipů na spíkry a přednášky, o které by určitě neměl žádný startupista přijít.

Designérka Twitteru i Airbnb

Jedno z největších zahraničních jmen, které do Prahy dorazí, je Julia Khusainova.

Původem Ruska žijící v San Francisku aktuálně působí jako Experience Designer v Airbnb. Více než rok strávila jako Product Designer také v Twitteru a do jejího životopisu patří několik dalších punkových startupů i etablovaných firem.

Výčet zkušeností Julie ukazuje, že pokud mluví o designu, určitě byste měli naslouchat. Na WebExpu se podělí se svými zkušenostmi v procesu vývoje nových produktů – od fáze idey přes testování, ověřování, vývoj a spuštění až po dosažení obchodních cílů.

Ultimátní bankovní loupež

Další světová kapacita na design s doktorátem v oboru Human Computer Interaction je Phil Bonhard, který přijede z Londýna, světového hlavního města fintech startupů. O nich také bude mluvit a že je o čem si povídat – postupné uvolňování regulace (ve formě PSD2) a technologický pokrok ohrožuje pozici velkých bankovních domů.

Ty se totiž stále soustředí na tradiční bankovní produkty, zatímco malá a dravá konkurence startupů již dávno pochopila, že nejdůležitější je zákaznická zkušenost. Jak se od nich můžeme učit v České republice a mohou si banky podržet nějakou relevanci?

Izraelská legenda

Telavivský startup dapulse se svou aplikací na management teamů disruptuje nejenom světový trh svého oboru, ale taktéž pojetí samotné práce. Tým firmy totiž funguje v naprosto transparentním prostředí a bez pevně daného popisu práce.

Produktová manažerka dapulse Shirley Baumer promluví o tom, jak lidi motivovat, aby jim záleželo na tom, co dělají, i když vyvíjejí nudné produkty jako manažerské nástroje. A jak s tím souvisí ego, osobní nasazení pro věc a big data?

Jak na dokonalý produkt

Další legenda, tentokrát z České republiky a působící v San Francisku, je Hubert Palan. Pracoval pro GoodData, pak se ale osamostatnil a založil úspěšný ProductBoard pomáhající firmám pochopit, co jejich uživatelé potřebují a kam směrovat celý produktový tým. Mezi jeho zákazníky se řadí InVision, Dell či Avast a za jeho zády stojí české Rockaway, Credo, Reflex i Index.

Na WebExpu bude Hubert mluvit jak jinak než o produktovém managementu. Představí pět fází vyzrálosti produktového teamu, včetně praktických tipů, které váš startup mohou povýšit na další úroveň.

Miliardový byznys

Neméně známý a úspěšný Jakub Nešetřil, zakladatel a šéf Apiary vyvíjejícího platformu pro práci s API, promluví o financích. Svůj startup letos prodal Oraclu – jedné z největších softwarových společností na světě za více než miliardu korun.

Téma jeho přednášky bude fundraising: kdy ho dělat a kdy ne; jak poznat, jestli vaše firma opravdu venture capital potřebuje; která fáze fundraisingu se hodí v dané etapě vývoje firmy nebo v čem se liší strategie používané v různých fázích.

…a mnoho dalšího

Pokud si náhodou během dne na WebExpu najdete pauzu, rozhodně doporučujeme využít zvlášť vyhrazené prostory pro networking. (Mezi více než dvěma tisíci účastníky se určitě někdo zajímavý najde – možná i váš budoucí životní partner.)

Zábava pak pochopitelně pokračuje i večer, a to hned třikrát. Dvoudenní konferenci WebExpo doplní čtvrteční warm-up party, páteční narozeninová party a sobotní afterparty.

Diskuze k článku