Vydavatelé začínají testovat Google One Pass

Flexibilní platební systém One Pass pro vydavatele online obsahu, který byl spuštěn minulý týden, umožňuje zpoplatnit vybrané články jednotlivě a hned několika růzými způsoby. Google si za to účtuje provizi 10 procent z každého zaplaceného poplatku. Zástupci serveru Focus nezastírají, že budou One Pass nejprve po několik měsíců testovat, a až poté se rozhodnou, zda spolupráci s Googlem zachovají, případně rozšíří.

Zajímavý (i když logický) je zejména výběr článků, které Focus zařadil do kategorie zpoplatněných – jde jen o texty, které mají nadčasový charakter, takže zpravodajství zůstává zdarma. Platí se různé tipy, rady, návody a podobně, které budou užitečné či zábavné třeba i za půl roku. Čtenáři platí 10 eurocentů za každý takový text (např. Deset faktů o rodičovském volnu nebo Dopravní přestupky a jejich následky – co dělat, když přijdete o řidičák).

Oblast zpravodajských článků zůstane na serveru Focus zřejmě zdarma i do budoucna. Jak uvedl zástupce Focusu Armin Blohmann: „Nefungovalo by to, kdyby šlo v daný moment o Egypt nebo fotbalové výsledky – lidé by si jednoduše našli informace někde jinde. Ale pokud jsou články relevantní v dlouhodobém horizontu, pak by to mohlo fungovat.“

Teprve uvidíme, jestli je tenhle pochopitelný postup zároveň tím správným, a jaké nové modely na základě One Pass vzniknou. Rozhodně to ale zní jako dobrá alternativa k placeným bránám, které staví čtenáře před volbu „buď všechno, nebo nic“.

Via TNW