Většina značek od sociálních sítí velké prodeje neočekává

Značky neregistrují ze své aktivity kolem sociálních médií velké prodeje, spíše tyto platformy používají k vytváření povědomí o sobě a svých produktech. Další důležitou úlohu mají sociální média v porozumění spotřebitelům a jejich přáním a potřebám. Nejpoužívanější je mezi společnostmi Facebook (94 procent dotázaných), druhý je Twitter (77 procent), třetí s poměrně velkou ztrátou YouTube (42 procent). V čem se dotázaní dále výrazně shodli:

  • 80 procent chce měřit social brand advocacy
  • 90 procent má zato, že nástroje pro měření a jejich využití by měly být přizpůsobeny každé kampani individuálně
  • 89 procent využívá sociální média díky jejich interaktivitě
  • 96 procent využívá sociální média pro reklamu a propagaci
  • 88 procent vidí největší přínos sociálních médií v oblasti public relations

Největší výhodou sociálních médií oproti ostatním marketingovým kanálům podle dotázaných bylo hlavně to, že lze lépe sledovat brand engagement a také lépe získávat ke kampaním zpětnou vazbu, především nasloucháním tomu, o čem spotřebitelé mluví mezi sebou.

Via BR