Twitter odhalil cenu svých Promoted Trends

Ze zaváděcích 25 tisíc dolarů denně se cena postupně vyšplhala až na současných 120 tisíc. Řekl to v interview pro Clickz ředitel Twitteru pro příjmy Adam Bain. Ostatní dvě formy reklamy na mikroblogovací službě, tedy Promoted Tweets a Promoted Accounts, se prodávají aukčním systémem. Jedinou podmínkou pro účast v aukci je, že za dobu tří měsíců zadavatel utratí nejméně 15 tisíc dolarů.

Ačkoliv si někteří stěžují, že Twitter nastavil finanční limity pro zadavatele poměrně vysoko, je to strategie, která z hlediska společnosti má určitě smysl. Přivede totiž velké klienty, kteří se na Twitter více hodí, a kterým se více hodí Twitter díky možnosti oslovení široké masy lidí. Podle Baina již jejich reklamu využilo na 600 zadavatelů, kteří dohromady provedli asi 6000 kampaní. Mezi nimi nechybí taková jména, jako Samsung či HBO.

Je sice pravda, že samoobslužná platforma by Twitteru přinesla více peněz, její tvorba by ale byla náročnější a je otázkou, jak by měla vypadat a zda by nemohla poškodit ekosystém služby. Na její podobě se nicméně podle všeho už nějaký čas pracuje. Společnost se každopádně snaží službu za každou cenu zachovat co nejblíže podobě, jakou měla před zavedením placené reklamy. Nechce totiž vnucující se reklamou obtěžovat či snad dokonce odradit svoje uživatele.