Social Marketers Seminar: SM a e-commerce, t-commerce, s-commerce, …

I angličtině jako by docházely termíny pro prodej prostřednictvím nejmodernějších digitálních nástrojů: tablety, mobilní telefony, herní konzole a, samozřejmě, sociální sítě. Původní termín e-commerce se tak mění v t-commerce (tablety), s-commerce (sociální média), m-commerce (mobilní zařízení – jak je odlišit od tabletů?) a vzhledem k dominanci modrobílého F také samostatná kategorie f-commerce, tedy marketing na Facebooku. Pokud si ale přejete tw-commerce jako marketing na Twitteru nebo třeba lokální l-commerce jako Líbímseti commerce, není problém, fantazii se evidentně meze nekladou.

Termíny ale začínají, především v posledním roce, dostávat i konkrétní náplň. Celé odvětví e-commerce přetáčí výhybky směrem k „sociálnímu“ nakupování. Američané v loňském roce utratili prostřednictvím mobilů téměř 3,5 miliardy dolarů, z toho 2 miliardy ukrojilo e-Bay – a co je důležitější, je to 3x více než roce 2009. Kromě přímého nakupování online se velká pozornost řetězců upírá k propojení reálného nakupování s digitálním prostředím. Tedy např. aplikace, které scanováním čárových kódů umožňují zákazníkům ověřovat ceny přímo z obchodu nebo geolokační služby zobrazující nejbližší dostupné obchody s hledaným zbožím v okolí mobilního zařízení. Samostatnou kategorii pak tvoří virtuální zboží, např. vylepšení hrdinů počítačových her nebo aplikace.

V České republice jsou některé oblasti e-commerce pokryté dokonce daleko nad světovým průměrem. Najdeme u nás neuvěřitelné množství „slevomatů“ a tisíce e-shopů se špičkou dokonce masově inzerující v klasických médiích. Na semináři z cyklu Social Marketers Seminars (23. červen 2011) v kině Atlas o e-commerce tedy nemohou tyto dvě kategorie chybět.

Prvním řečníkem bude Dušan Murčo z původně slovenského předního online knihkupectví Martinus.sk, které má bohaté zkušenosti s prodejem na Facebooku, Twitteru i s geolokačními službami, a které expanduje na náš trh. Jako druhý vystoupí zástupce jednoho z Groupon klonů. Netradičně doplní dvojici spíkrů interview s Milošem Endrlem, velkým středoevropským producentem her ze společnosti Geewa, který se zaměří na prodej virtuálního zboží. Svými všetečnými otazkami jej vyzpovídá Jakub Svoboda za server Tyinternety.cz. Závěr semináře vyplní diskuse s účastníky.

Účast na semináři je možná přes online registraci na webu Social Marketers Seminars.

Cyklus Social Marketers Seminars vzniká za podpory hlavního partnera Nokia Česká republika, partnerů Brandz Friendz, Nydrle.Digital, Falanxia, AmCham, Euro RSCG a Kofola. Mediálními partnery jsou server Médiář.cz, portál Centrum.cz, deník E15.cz a server vz24.cz.