Role sociálních sítí v americké prezidentské kampani poroste

Blíží se americký volební rok 2012 a s prezidentskými volbami pomalu také nastává čas primárek a samozřejmě také miliardových investic do marketingu. Jakou roli v tom všem budou hrát sociální média? Agentura Digitas předpovídá, že velmi významnou. Podle jejích zjištění 82 procent dospělých Američanů sociální média využívá, 88 procent z tohoto počtu jsou přitom registrovaní voliči. 61 procent dotázaných uvedlo, že očekávají přítomnost prezidentské kampaně na sociálních médiích.

SVP agentury Digitas Jordan Bitterman si myslí, že roli televize, která měla v dřívějších desetiletích na rozhodování voličů největší vliv, sociální média pomalu přebírají. Tento trend by se podle něj v právě se rozjíždějících kampaních kandidátů a následných volbách měl projevit ještě výrazněji, než v posledních letech.

Další zjištění:

  • Největší vliv mají sociální média na mladé do 34 let, ti se podle nich budou rozhodovat v plné polovině případů.
  • 38 procent uvedlo, že sociální média na jejich rozhodování budou mít stejný vliv, jako jejich tradičnější příbuzní jako televize a rádio.
  • 88 procent registrovaných voličů vlastní mobilní telefon.

Via Digitas