Odkazy ze sociálních sítí skutečně ovlivňují SEO

Obě společnosti to potvrdily v interview s portálem Search Engine Land. Minimálně v případě Twitteru ale uvedly, že není odkaz jako odkaz. Podobně jako váha odkazu záleží na skóre stránky, z níž je odkazováno, záleží u mikroblogovací služby na „osobní autoritě“ toho, kdo odkaz vložil. Pokud tedy odkaz vloží někdo, kdo má hodně kontaktů a ty ho často retweetují a odpovídají mu, bude link mít vyšší váhu, než od člověka s pěti následovníky, na jehož odkazy na fotografie Justina Biebera nikdo nikdy nereagoval.

Zatímco Google v interview odpovídal poměrně úsečně a odkazoval na své předchozí odpovědi, Bing nám toho prozradil daleko víc. Odkazům z Facebooku nejsou v Bingu přidělovány žádné ukazatele autority autora, protože služba k osobním datům uživatelů nemá přístup. Pro vyhledávání využívá jak odkazy vložené v příspěvcích viditelných pro každého, tak všechny odkazy vložené na Like stránky. Google se ohledně Facebooku vyjádřil pouze tak, že postupuje stejně jako v případě Twitteru. Jak přesně ale v tomto případě určuje autoritu autora není příliš jasné, protože většina dat z Facebooku není veřejná (pokud je nezveřejní sami uživatelé).

Na interview navázaly Marketing Times s článkem o tom, jakými způsoby mohou vyhledávače určovat vliv autora na Twitteru.

Via SEL