Nejsledovanější reklamy českého YouTube za rok 2011

Čeští uživatelé mají podle YouTube zájem o neotřelé a originální nápady, přičemž tato kritéria může splňovat i relevantní a zajímavá reklama, kterou zhlédnou až do konce. Na YouTube si letos nejvíce oblíbili reklamy mobilních operátorů T-Mobile a Vodafone a také známé vyhledávací příběhy českého Googlu. Zasmáli se u vtipných scének Petra Čtvrtníčka při testování elektrických spotřebičů značky ETA a také nepříjemné situaci v obchodě, která se snaží motivovat k nákupu na Aukru. Na pocitovou stránku zapůsobila společnost Piklio nabízející fotoknihy.

10 nejsledovanějších reklam (leden – listopad 2011)

Český Google při této příležitosti pro firmy vypracoval také šestero pravidel pro úspěšnou videoreklamu:

  • Vyprávějte příběh – nejlepší způsob, jak rozšířit to, co chcete říct, mezi širší publikum, je toto publikum zaujmout. Pokud přidáte příběh do svého sdělení, snáze pak upoutáte jejich pozornost.
  • Zapojte veřejnost – nechte okolí, ať vám sdělí, co si myslí. Aktivujte komentáře na svém kanálu i u svých videí a zapojte uživatele do dialogu i na sítích jako je Facebook, Twitter nebo Google+.
  • Buďte originální – vytvořte takový obsah, který má předpoklady být úspěšný v online světě. Buďte vtipní, použijte hudební video, přijďte s něčím, co tu ještě nebylo.
  • Zviditelněte své video – zvažte i placenou inzerci. Pro začátek vám jsou k dispozici všechny reklamní formáty na YouTube.
  • Jasně a stručně, ale výstižně – zvolte jasný a výstižný název, smysluplný popis a vhodná klíčová slova tak, aby vaše videa byla lehce dohledatelná.
  • Přidejte interaktivitu – jedna z nejlepších věcí na webu je, že uživatel se nemusí jen pasivně koukat na obsah, ale může do něj vnést i něco svého, podílet se na jeho tvorbě a tím propojit technologie se svou kreativitou.

Podívejte se sami, jaké reklamy kralovaly českému internetu:

T-Mobile: Volej zdarma

Ťapka

Cyklovýlet

T-Mobile: Bejt na síti je teď cool

T-Mobile telefony: Vzestup a pád Kuby Koháka

Víkend patří keckám – Mácháč

Podnikání online – Jarda instalatér

Petr Čtvrtníček svléká asistentku

Fotokniha od Piklio

Aukro – Šprcky