Jak dlouho trvá online nákup napříč Evropou? Podívejte se na infografiku.

Francouz si to vychutnává čtyři hodiny, kdežto Slovák je s tím hotov za 20 minut. Co je to? Nákup oblečení přes internet. Tedy alespoň podle studie společnosti ShopAlike, která zkoumala nákupní chování uživatelů v celkem 12 evropských zemích.

Analyzovalo se dohromady 160 základních produktových kategorií od nábytku až po hračky. Průzkum probíhal v České republice, Německu, Dánsku, Španělsku, Finsku, Itálii, Francii, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Švédsku a na Slovensku. Ze studie vyplynulo, že čas potřebný na nákup zboží přes internet se napříč Evropou výrazně liší.

Například, celoevropský průměr při online nákupu bot je 68 minut. V Norsku však od prvního kliknutí po dokončení transakce uplyne pouze 10 minut. Francouzi si v tomto směru dávají na čas – vybrat a zaplatit nové boty jim trvá zhruba čtyři hodiny.

A jak jsou na tom Češi?

Češi nakupují na internetu poměrně rychle – na výběr jednoho výrobku jim obvykle stačí půl hodiny. Běžné tričko vyberou za 25 minut, džíny za 36 minut a třeba šaty za 58 minut. Tuto vlastnost českého národa potvrzuje i PR manažerka ShopAlike.cz Barbora Hrebíčková: „Češi se s tím obecně moc nepářou, ve srovnání se zbytkem sledovaných zemí patří v online nakupování k těm nejrychlejším. Dokonce drží prvenství v nejrychlejším nákupu kotníkových bot, které vyberou za pouhých 10 minut.“

Kabelku však české ženy neberou na lehkou váhu, vybrat tu správnou jim zabere až 15 hodin.

Další zajímavosti o délce online nákupů napříč Evropou naleznete v infografice.

ShopAlike CZ - infografika

Diskuze k článku