Google sjednotí u svých služeb pravidla ochrany soukromí a pravidla užívání

V současnosti Google má přes 70 různých pravidel ochrany soukromí pro svoje různé služby, kolem 60 z nich ale bude od 1.března zrušeno a místo nich začnou platit nová jednotná pravidla. Podle Googlu budou mimo jiné jednodušší ke čtení a budou obsahovat méně právního jazyka. Stejně se sjednotí i pravidla užívání služeb Googlu (Terms of Service), která budou napříč produkty stejná.

Hlavní změna se bude týkat přihlášených uživatelů. Podle nových pravidel soukromí je bude Google nově napříč všemi službami vnímat jako jednoho uživatele. To ve výsledku znamená především využití aktivity uživatele u jedné služby pro přizpůsobení služby jiné tak, aby podle toho, co o něm Google ví, lépe vyhovovala jeho specifickým potřebám a nárokům. A pro Google to samozřejmě znamená možnost lepšího cílení reklamy a tím efektivnějšího využití reklamního prostoru, který má na prodej.

Google slibuje, že i nadále uživatelům umožní si svoje data vzít a přenést je do jiných služeb, a i do budoucna bude fungovat nástroj pro nastavení preference reklam, kde uživatel může zvolit oblasti, z nichž ho reklama zajímá, a jiné oblasti naopak nadobro zablokovat. Seznámit se s novými pravidly podrobně můžete na této stránce (úplně dole je možné změnit jazyk, mezi možnostmi jsou i čeština a slovenština).

Via Google