Google Nákupy generují českým e-shopům už 5 % návštěvnosti

Přesto, že Google Nákupy nejsou viditelné ve statistikách Google Analytics, ale jen ve vlastních analýzách, je už nyní patrné, že z vyhledavače Google chodí díky Google Nákupům na české e-shopy zhruba pět procent návštěvníků.

Registrace účtu a optimální nastavení feedu se zbožím trvá vždy několik dní, téměř týden. Je to zřejmě tím, že Google zřízení těchto účtů kontroluje ručně. A jak už je uvedeno výše, konkrétní výsledek, tedy návštěvnost z tohoto zdroje, není ve statistikách Google Analytics viditelný. Výsledky jsou spojeny s klasickým vyhledáváním na Googlu.

Administrace služby Google Nákupy má totiž vlastní statistiky, díky nimž se pak dá vysledovat, že přístupy z Google Nákupů tvoří přibližně pět procent návštěvnosti z celkového Google vyhledávání. Návštěvy ze srovnávače Heureka.cz oproti tomu tvoří cca 13 procent a ze Zboží.cz 73 procent vůči celkové návštěvnosti z vyhledavače Google.

Současných pět procent sice není mnoho, ale není to ani zanedbatelné. Vždyť Heureka generuje pouze asi 2,5krát více. V momentě, kdy Google integruje Google Nákupy do běžného výsledku vyhledávání i v České republice, bude se jednat o velmi důležitý zdroj obratu pro e-shopy. Kdy k tomu může dojít se zdá být nasnadě, neboť již v tuto chvíli byla administrace systému přeložena do češtiny. Pro české uživatele přitom Google tuto službu zřídil teprve před několika měsíci.

Česká služba Google Nákupy je zatím jen lehkým úvodem do řešení, které Google přináší. V několika větších ekonomikách jako je Německo, USA, Velká Británie a pár dalších, je tato služba podstatně silnější a přímo integrovaná do přirozeného výsledku vyhledávání stejně, jako třeba u nás Google Places.

 

Autorem je David Bauckmann, technický ředitel Effectix.com, který neustále sleduje dění na poli SEO, sociálních sítí a jejich světových trendů a nebojí se o tom informovat.