Facebook chce spustit sociální web pro marketéry

 

Počátkem dubna by Facebook měl spustit web nazvaný Facebook Studio. Ten má posloužit především ke zvýšení povědomí a zájmu o jeho marketingové nástroje, a to způsobem vlastním sociálním sítím. Nebude totiž ani tak pod taktovkou Facebooku, jako spíš v režii jednotlivých agentur, které zde budou moci sdílet svoje nejpovedenější kampaně a komentovat vystavené kampaně ostatních.

Odvážlivci budou samozřejmě moci sdílet i to, co se až tak nepovedlo, vzhledem k souvisejícímu negativnímu marketingu se ale nedá příliš očekávat, že k tomuto kroku někdo přistoupí (přestože by tím pravděpodobně získal cennou zpětnou vazbu). Ve svojí podstatě se tak vlastně bude jednat o jakousi sociální síť pro marketingové agentury, která bude zároveň plnit vzdělávací funkci.

 

Svoje tažení Facebook začal již minulý měsíc, když pozval do svého sídla v Palo Alto v Kalifornii vedoucí manažery předních britských reklamních agentur. Ty se zde manažeři sociální sítě snažili přesvědčit o tom, že měření kampaní podle tradičních ukazatelů jako jsou prokliky a konverze je zastaralé, a že největší sociální síť přináší mnohem efektivnější možnosti, jak reklamní kampaně na internetu provádět.

Jako hlavní přínos představitelé Facebooku uvádí test pravdivosti, kterou kampaně na sociálních sítích nutně prochází. Ten na jednu stranu eliminuje možnost přesvědčit spotřebitele nepřesnými nebo zavádějícími údaji, na druhou stranu ale kampaň posiluje tehdy, pokud je dobře udělaná a s tímto testem dopředu počítá. Někteří se prý přesvědčit nechali, jiní odjížděli s nedůvěrou…

Via FT, CW