Brněnský Language Hackathon propojuje přirozené a programovací jazyky, řešit se budou také chatboti

Podzim přichází s řadou hackathonů a jedním z nich je i brněnský Language Hackathon, jehož protagonisty jsou jazyky. Tentokrát nejen programovací, ale i ty přirozené. Jeho cílem je přinést neotřelá řešení například na téma strojového překladu, machine learningu, zpracování přirozeného jazyka či chatbotů.

Událost je výsledkem unikátní spolupráce Moravia IT a Kiwi.com, kteří našli společnou řeč právě díky práci s přirozeným jazykem. Hackathon zároveň podporuje brněnský Impact Hub, jenž poskytne prostory a další zázemí.

„Jazyky umožňují lidem komunikovat, sdílet myšlenky a nápady, vzájemně se propojovat. A mnohé technologie dnes dělají to samé, spojují lidi nezávisle na čase, místě, či rodném jazyku. Proto jsme jako společné téma zvolili právě tuto kombinaci,” vysvětluje Gabriela Borutová, marketingová projekt manažerka z Moravia IT.

Jedním z pokrytých témat jsou chatboti a práce s umělou inteligencí – téma, které v Česku momentálně rezonuje například díky studentům ČVUT, jejichž sociální chatbot porazil projekty univerzitních skupin z Princetonu či MIT a dostal je do finále soutěže Alexa Prize.

Zkušenost s chatboty mají také v Kiwi.com. Z původního projektu, který vznikl jako nápad na hackathonu a kladl si za cíl vyvinout jednoduchého bota pro Facebook Messenger, postupně vzniká projekt, který zjednoduší a výrazně urychlí zákaznickou podporu.

„Vyvíjíme systém, který ulehčí práci agentům na zákaznické podpoře, takový interní našeptávač, který ze zprávy zákazníka pochopí, co potřebuje vyřešit, a následně nabídne agentovi odpověď a zrychlí tak komunikaci,” popisuje princip technický vedoucí projektu Michal Sänger z pražského týmu Kiwi.com.

Na základě klíčových slov například chatbot pozná, že chce zákazník do letu přidat zavazadlo a agentovi automaticky nabídne k odeslání zprávu, která se doptává na číslo letu a další podrobnosti.

„Momentálně systém testujeme u části agentů v Brně a v celé pobočce v Manile, ověřujeme především přesnost nabízených odpovědí,” upřesňuje Sänger.

Celý projekt začal jako programování bota v Messengeru od Facebooku, tento přístup se však neosvědčil. „Zjistili jsme, že přes Facebook se na nás lidé často obrací, pokud řeší komplikovanou situaci, například uvízli na letišti a potřebují sehnat náhradní let. V takové chvíli je lepší, aby se problémem ihned zabýval agent zákaznické podpory. Oproti tomu, přes chat na webu Kiwi.com si nejčastěji objednávají doplňkové služby, zjišťují stavy rezervací nebo informace o své cestě. Takovéto scénáře jsou pro automatické odbavení mnohem vhodnější,” popisuje produktový manažer chatbotového projektu Martin Kučera.

Diskuze k článku