Brněnské VUT získalo EUPRIO Award za nejlepší marketingový počin evropské univerzity

Vysoké učení technické v Brně přijíždí z marketingové konference EUPRIO s velkým úspěchem. Mezinárodní porota i stovky účastníků se totiž jednoznačně shodly, že právě VUT v uplynulém roce předvedlo nejlepší marketingový počin, a to náborovou kampaní „Sem patřím“.

Brněnské VUT svou kampaní lákalo ženy do svých technických oborů a měla úspěch, když stála za polovinou všech přihlášek na brněnskou techniku, kterých bylo celkem 14 tisíc. Nyní si tato multikanálová kampaň vysloužila také mezinárodní ocenění EUPRIO Award z 29. ročníku konference European Univerisites Public Relations and Information Officers (EUPRIO).

„Letošní vítěz byl jednoznačný. Odborná porota i hlasy diváků vybraly marketingovou kampaň zaměřenou na zvýšení zájmu žen o technické obory. Oceňujeme především kreativitu, odvahu a společenskou odpovědnost kampaně, protože toto téma se týká nejedné evropské technické univerzity,“ uvedl předseda mezinárodní poroty Martin Herrema z britské University of Kent.

Vysoké učení technické ve finále bojovalo s univerzitami z Itálie, Švýcarska, Německa, Polska nebo Velké Británie. Nakonec brněnská kampaň, jež byla k nalezení na www.technickyvzato.cz a doplňovalo ji šest virálních videí, zaujala nejvíce.

„Ceny si opravdu vážíme. Je příjemné, když vás ocenění marketingoví odborníci napříč Evropou a porazíte univerzity z Curychu, Stuttgartu nebo Edinburghu. Po prezentaci nás oslovili zástupci ostatních technických škol s tím, že řeší úplně stejný problém, ale zatím nevěděli, jak téma uchopit tak, aby se nedostatek žen v technice jen neproblematizoval a kampaň zaujala cílovou skupinu,“ uvedla Pavla Ondrušková z Oddělení marketingu a vnějších vztahů VUT, která kampaň spoluvytvářela.

vut-sem-patrim2

Hlavní video, jež se brzy stalo virálním, mělo na Facebooku dosah půl milionu uižvatelů, získalo tisíc sdílení a šest tisíc lajků či reakcí a dostalo se i do trending videos na YouTube. Cíl VUT tak vyšel skvěle.

„Nechtěli jsme téma nedostatku žen v technice jen kritizovat, ale nabídnout ho s nadhledem. Doufám, že se nám podařilo začít dlouhodobější trend, díky kterému se ženy budou například více podílet i na vývoji nových technologií. Jako uživatelky totiž pracují s technologiemi jinak, tudíž zbytečně přicházíme o jejich přínos. Kvůli tomu jsou pak ženy znevýhodněné i jako koncové uživatelky technologií,“ připomíná Ondrušková.

vut-euprio

EUPRIO Award je hlavním oceněním tradiční konference EUPRIO, jejíž 29. ročník letos hostil německý Mannheim. EUPRIO se každý rok koná v jiném evropském univerzitním městě. Celkem má organizace kolem 650 členů z 25 evropských států. Příští ročník bude hostit španělská Sevilla.

Diskuze k článku