Ambi vybralo na Fundliftu za jeden den 5 milionů korun. Do nového projektu Grils chtělo zapojit fanoušky

Pod hvězdu Ambiente patří mnoho úspěšných podniků a v září se k nim přidá další, který sklidil jeden velký úspěch ještě před samotným otevřením. Řeč je o novém projektu Grils, který se zaměří na kuřata opékaná na ohni a před oficiálním otevřením se vydal na investiční platformu Fundlift. Na ní pak v rekordním čase získal 5 milionů korun.

Společnost AMBI GRIL, která zastřeší právě nově vznikající karlínský projekt, je vůbec první ze skupiny Ambiente, jež se rozhodla, že zkusí stále populárnější investment-crowdfunding. Na českou platformu Fundlift vstoupila ve středu s projektem Grils a poptávkou 5 milionů korun výměnou za tříleté dluhopisy s úrokovou sazbou 5,5 % a pololetní výplatou úrokových plateb.

Přestože si v AMBI GRIL neúspěch nepřipouštěli, je jejich výsledek na Fundliftu působivý. Cílových 5 milionů korun se totiž podařilo vybrat už během čtvrtku, pouhých 30 hodin od spuštění kampaně. Celkem na Grils přispělo 115 investorů, přičemž nejvyšší investice činila 501 tisíc korun.

„Rychlost úpisu emise byla neuvěřitelná, projekt Grils od investorů získal pět milionů korun za třicet hodin. Do kampaně investovalo 115 investorů průměrnou částku 40 tisíc Kč. Jedná se o doposud nejrychleji upsanou emisi na Fundliftu,“ uvedl CEO Fundliftu Radek Musil.

grils-fundlift

Důvod, proč se Ambiente poprvé vydalo cestou crowdfundingu, je jednoduchý. „Chtěli jsme dát příležitost – zaměstnancům, partnerům i hostům – finančně se podílet výsledcích Ambiente. A protože máme rádi nové věci, nabídka od Fundliftu nás oslovila,“ vysvětluje Pavla Berglová, finanční ředitelka AMBI CZ, která konceptu Grils poskytuje know-how a další servisní služby.

Prostředky získané z emise na Fundliftu budou nyní využity především na pořízení nové technologie a vybavení interiéru pro „kuřecí gril“ Grils, který se v září otevře v Karlíně. Tam se ostatně již AMBI CZ daří s restaurací Eska.

„Jde o moderní koncept v atraktivní lokalitě, kterou známe a o které jsme přesvědčeni, že jí budou věřit i potenciální investoři. Bistro s kuřaty je snadno pochopitelný koncept a investoři si díky tomu snadno představí, jak bude vypadat,“ říkala ještě předtím, než byla pětimilionová hranice pokořena, Pavla Berglová. A její slova se zanedlouho potvrdila.

AMBI CZ zároveň doufá, že se díky crowdfundingu kolem projektu vytvoří komunita příznivců. Spolumajitel firmy Tomáš Karpíšek slibuje, že konceptem Grils do České republiky přináší skvělý zážitek.

„Nápad otevřít si podnik s grilovanými kuřaty se mi zrodil v hlavě zhruba před rokem při cestách po Mexiku. Tam jsem v jednom zapadlém přístěnku ochutnal zdánlivě obyčejné kuře s bramborami a chtěl jsem tenhle skvělý zážitek přenést i k nám,“ říká Tomáš Karpíšek.

Grils povedou zkušené manažerky z podniků Ambiente – Markéta Libánská, šéfkuchařka a manažerka řeznictví Naše maso, a Dominika Flecková, manažerka Lokálu Hamburk. Jejich cíl je jednoduchý. Vybudovat profesionální tým o několika málo lidech, kteří se budou věnovat tomu, co umí nejlépe – grilování, vyvíjení nových receptů a pečování o hosty. Hlavním produktem Grils je grilované české kuře, dovážené z farmy v Rašovicích, s chutí po ohni, na kterém se připravuje. Nad ohněm se budou připravovat i přílohy a dezerty – třeba pečené ovoce. Nabídku pak doplní cider a víno točené přímo ze zdi.

Diskuze k článku