Podivná jména playlistů, základ nové kampaně Spotify

Streamovací služba Spotify přišla s další originální reklamní kampaní. Po úspěchu předvánoční verze založené na vtipném uživatelském chování se soustředí na podivná jména playlistů.

Spotify pokračuje ve své marketingové kampani nazvanou Out of home. V příštích šesti týdnech budou billboardy s novými nápisy vystaveny v San Francisku, New Yorku a Los Angeles.

Nápad pochází opět z agentury Wieden + Kennedy New York. Za kreativní kampaň však Spotify může vděčit převážně samotným uživatelům, kterým se při pojmenování playlistu meze nekladou. Jeden z billboardů tak bude hlásat název „Omlouvám se, že jsem ti ztratil kočku“ nebo „Nevím, jak se dělá playlist.“

Ostatně koukněte na billboardy sami.

„Omlouvám se, že jsem ti ztratil kočku“ – přitom mohli připravit letáčky, že.

us_ooh-1

„Nevím, jak vytvořit playlist“ – playlist, který nakonec někdo vytvořil.

us_ooh-5

„Písně kořenového kanálku.“ – vytvořeno nejspíš proto, že tvůrce předtím nepřipravil „písně dentální nitě“.

us_ooh-3

„Poklidné piano“ – Pro ty chvíle, kdy je vám špatně ze všech těch násilných, hrubých pian.

us_ooh-2

„Znova to nemaž Pooty, nebo tě ukončím“ – Spotify varuje: „Buď opatrný Pooty. Zdá se, že to myslí vážne“.

us_ooh-4

Spotify ale tentokrát nestačí pouze statická reklama, a firma tak vytvořila i o něco akčnější formu propagace, do níž zapojila umělce, kteří se sami v těchto playlistech objevují. Ti pak natočili klipy s útržky svých písní v souladu s názvem daného playlistu. Do klipů se zapojili například Alessia Cara, DNCE a D.R.A.M.

Písničku od Alessia Cara dala jedna uživatelka do playlistu nazvaného „Global warming is real…let’s dance“ (Globální oteplování je skutečné, zatančeme si). Zpěvačka to komentuje slovy: „Má pravdu, globální oteplování je skutečné. Nevím ale, jak ho může vyřešit tancování. Přála bych si, aby mohlo. Bylo by to o moc jednodušší.“ V klipu pak vidíme tancující lední medvědy na ledových krách.

Postavení reklamní kampaně na samotných uživatelích a jejich zvláštností je pro Spotify skvělá volba. Tyto kampaně v sobě skrývají obrovské možnosti pro další vývoj.

 

 

Diskuze k článku