AquaBabes se staly nejúspěšnější reklamou na YouTube za rok 2016

Hudební projekt Karlovarských minerálních vod Aquila zvítězil v celoročním žebříčku nejúspěšnějších reklam na YouTube v Česku. V rámci žebříčku Ads Leaderboard za rok 2016 dále obsadily první příčky Lidl, T-Mobile a Relax. Na co se společnosti v reklamách na YouTube soustředí, aby měly úspěch?

„Že se značkám na YouTube vyplatilo vsadit na humor, animaci, celebrity nebo hudbu, což potvrzuje i letošní žebříček,“ říká  Petr Houzar, který má na starosti budování značky a spolupráci s agenturami na českém Googlu. A odává, že délka reklamy pak nehraje žádnou roli.

Hudba prostě funguje

To, že hudbu v reklamě mají diváci opravdu rádi, můžeme vidět právě na projektu AquaBabes značky Aquila, která již třetím rokem úspěšně sází na koncept dívčí kapely. Celý projekt od roku 2014 zaznamenal přes 30 milionů zhlédnutí. „V loňské kampani jsme opět úspěšně využili YouTube jako ‚interaktivní rádio‘. Zaměřili jsme se hodně na virální šíření a podpořili ho pečlivým zacílením na určité uživatele – mimo jiné ty, kterým se líbila videa AquaBabes v předchozích letech,“ vysvětluje úspěch AquaBabes Ondřej Sláma, performance Director agentury AdExpres, z jejíž dílny reklamy pocházejí.

Na hudbě byly založeny i čtyři další koncepty reklam v první desítce. Nejúspěšnější z nich, Lidl, se s úspěšnou evropskou kampaní Santa Clara umístil hned za AquaBabes.

Třetí příčku žebříčku obsadil T-Mobile se svým spotem „Kuličky“ ze série „Klinika inovativní péče“.

Čtvrté místo nás vrací k hudbě – zabodoval Relax s klipem „Hvězda vánoční“. Značka navíc – stejně jako další úspěšní z top desítky – angažovala i youtubery, kteří přinášejí další jistý úspěch.

Zapojení youtuberů se vyplatí

Letošní žebříček tak potvrdil, že je pro reklamy výhodné spolupracovat se známými tvářemi českého YouTube. Kampani Studentské pečeti, která vsadila na „Hudební challenge“ mezi youtubery Nejfajkem, Selassiem, Touhou, TVTwixx a Carrie, se dařilo nejen v počtu zhlédnutí, ale i v množství lajků a komentářů pod videem.

„Úspěch kampaně nám potvrzuje, že individuální a kreativní přístup k jednotlivým mediálním kanálům skutečně funguje. Důkazem byla skvělá a zároveň přirozená spolupráce nejen s Monkey Business, ale také se samotnými influencery,“ vysvětluje Roman Tiefa, Marketing Manager Chocolate & Confectionery Nestlé, který je zodpovědný za kampaň Studentské pečeti. Peter Mižík, mediální stratég Zaraguzy dodává, že „zapojení influencerů do kampaně může výrazně zvýšit její efektivitu. Video má i po skončení kampaně každý měsíc kolem 15 000 dodatečných zhlédnutí, která jsou neplacená.“

Reklama od agentury Zaraguza a Zenith Optimedia letos i vyhrála Grand Prix FLEMA Media Awards. Zajímavostí je i to, že reklama běžela pouze na mobilních zařízeních. „V loňském roce začali inzerenti své kampaně více přizpůsobovat dnešní realitě multiscreenu. Projevilo se to větším důrazem na mobilní komunikaci. S novými reklamními formáty, jako jsou například mikrospoty (maximálně šestisekundové nepřeskočitelné reklamy), očekáváme, že v žebříčku pro rok 2017 bude tento posun ještě výraznější a kampaní, které jsou vytvořeny speciálně pro mobilní zařízení, v první desítce zásadně přibude,“ říká Petr Houzar.

Vedle toho je dlouhodobě osvědčený vtip – od T-Mobilu, který se na něj dlouhodobě zaměřuje a stejně tak dlouhodobě se umísťuje mezi nejpopulárnějšími spoty – až po Vodafone, který zabodoval se svou reklamní kampaní „Kecky bez vázání“ vytvořenou kreativní agenturou McCan a MEC (na osmém a devátém místě).

Osvědčené koncepty vyhrávají

Další úspěch zaznamenala Magnesia z Karlovarských minerálních vod (sedmé místo). Vrátila se k osvědčenému konceptu soupeřících dvojic, která si dlouhodobě drží svou kvalitu a oblibu diváků. Minulý rok vsadila na dvojici Lenky Krobotové a Jaroslava Plesla a umístila se tak na sedmém místě v žebříčku. Jako jedni z prvních tvůrců u nás navíc využili ankety, díky kterým mohli diváci v tomto případě hlasovat o tom, kdo z herců prozradil větší tajemství Českých lvů. 

Překvapením je snad jen umístění kampaně Billa Superosma 3, která vsadila na netradiční animovaný spot s plyšovými hrdiny a velmi dobrou práci s cílením. My vsázíme na to, že si ho pouští děti.

Kompletní žebříček TOP 10

1. Aquila – AquaBabes 2016-Nejsem další

2. Lidl – Santa Clara

3. T-Mobile – Kuličky

4. Relax – Gabrielle Hecl & MC Kadilak & Lin-dee – Hvězda vánoční

5. Nike – Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More

6. Billa – Billa Superosma 3

7. Magnesia – „Soutěž“ | Magnesia tajemství Českých lvů | Lenka Krobotová a Jaroslav Plesl

8. Vodafone – Kecky bez vázání – Olala

9. Vodafone – Probuďte se: Koncert

10. Studentská pečeť – Hudební challenge w/ Nejfake, Selassie, Touha, TVTwixx, Carrie (Studentská Pečeť)


Roční žebříček nejúspěšnějších reklamních kampaní na českém YouTube probíhá v souladu s globálními kritérii YouTube Ads Leaderboard. Do algoritmu, na jehož základě je sestaveno pořadí, se promítá jak míra organického zhlédnutí vůči všem zhlédnutí, počet zhlédnutí, tak míra interakce, neboli lajky, sdílení, čas strávený sledováním videa a další.

 

 

 

Diskuze k článku