Názor: Jak vyvinout opravdu skvělý produkt?

Jak si i po růstu z malé a neznámé firmy na společnost se stovkami zaměstnanců udržet inovativní přístup? Musíte změnit zaběhnutá pravidla, píše Martin Pejša, managing director z Creative Dock. 

Creative Dock za čtyři roky vyrostl z neznámé firmy na tým 250 lidí. Před čtyřmi lety jsme se horko těžko snažili prodat nápady na inovace do firem. Dnes za námi velké firmy chodí samy a chtějí, abychom pro ně na klíč postavili nové části jejich businessu.

Jasně vidíme, že se rozjíždí trend “inovačního průmyslu”, kdy firmy pochopily, že je někdy lepší netrápit se s vlastním vývojem, na který nejsou stavěné, popřípadě s nákupem “zajíce v pytli” v podobě neprověřených startupů. Náš přístup umožňuje firmám v kontrolovaném prostředí vyinkubovat jeden nebo víc projektů, a když se chytí, tak ho bezbolestně zaintegrovat do své organizace.

Musíme změnit zaběhnutá pravidla

V průběhu posledních čtyř let jsme pochopili, že pro to, abychom mohli efektivně dělat dobré produkty, musíme změnit zaběhaná pravidla. Taková organizační struktura z učebnic, která hezky do chlívků rozdělí lidi ze sales, marketingu a IT, může fungovat u zaběhnuté firmy z tradičního oboru, ale v moderním světě neobstojí. Potřebujete insighty od všech, kteří na produktu pracují.

V Creative Docku proto zásadně všichni sedí u jednoho stolu. CEO projektu má stejnou židli jako člověk naproti, hierarchie u nás není zcela znatelná. Všichni vědí, jakým směrem se firma hýbe a kam směřuje a při problémech se dokáže kapacita lidí rychle alokovat tam, kde je zrovna požár na střeše. Nováčci se rychleji integrují do týmu, když je tým všude kolem a rychlý feedback od zkušených lidí je vždy dostupný.

Co tím vším získáte? Vaši lidé budou vědět, na čem vlastně pracují. Dá jim to smysl práce, jasný cíl. Mnohem rychleji se také vyrovnají s požadavky, kdy se po nich chce něco, s čím mají problém. Pokud vidí realitu sales týmu, který se trápí s fičurou nějakého webu, mnohem snáz je motivujete k tomu, aby to rychle vyřešili.  Lidé se také více ztotožňují s projektem, na kterém pracují, když jsou každý den v jádru věci a mají slovo v diskusi. Domluva je rychlejší a tým se navzájem motivuje.

Pokud byste něco takového chtěli zkusit, hledáme teď lidi na big data a také do našeho rychle rostoucího týmu online marketingu. Více zjistíte na: http://www.vesmirnaodysea.cz/

Diskuze k článku