Slevomat kupují Britové, zaplatit za něj měli přes 1,5 miliardy korun

Největší český slevový portál Slevomat má nového majitele. Je jím britská společnost Secret Escapes, která se Slevomatem získala rovněž stoprocentní podíl ve slovenském Zlevomat.sk a v dalším agregátoru slev Skrz.cz. Detaily transakce zatím známy nejsou. Média ovšem spekulují, že Britové za Slevomat zaplatili dosavadním vlastníkům, investičním skupinám Miton, Enern a In-Bridge, až 1,5 miliardy korun.

S informací o prodeji přišel jako první magazín Forbes a potvrdil ji rovněž mluvčí Slevomatu Tomáš Holý. Britská firma Secret Escapes se až dosud věnovala segmentu cestování, přičemž její činnost spočívá v prodeji zlevněných luxusních dovolených.

Dle informací na vlastním webu je společnost světovým lídrem mezi turistickými a cestovatelskými portály. Působí ve 21 zemích světa a má přibližně 42 milionů registrovaných uživatelů a kapitál získala mimo jiné od významných fondů jako Google Ventures nebo Index Ventures.

„Věděli jsme, že tu existuje obrovský potenciál pro podnikání v oblasti cestování. Akvizice Slevomatu nám pomůže urychlit růst v regionu,“ komentuje akvizici Alex Saint, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Secret Escapes.

Akvizice Slevomatu přišla 7 let po jeho založení. Portál v roce 2010 založil Tomáš Čupr a následně do firmy vstoupily investiční skupina Miton, která nyní měla majoritní podíl (55,5 %), Enern s Tomášem Čuprem (36 %) a In-Bridge (8,5 %).

Slevomat má aktuálně denní návštěvnost mezi 200 až 300 tisíci uživateli a během minulého roku zprostředkoval zboží, zážitky a služby za téměř dvě miliardy korun. Průměrně zákazníci na Slevomatu dnes utratí 709 korun a firma se může chlubit obratem kolem 1,6 miliardy korun. To je ostatně také důvod, proč se o akvizici Slevomatu mluvilo již delší dobu. Před dvěma lety se například spekulovalo, že Slevomat koupí mediální skupina Mafra.

„Je to obrovský úspěch pro všechny akcionáře a management Slevomatu. Jen málokdy se sejde tolik skvělých lidí nad jednou firmou a vytvoří tak silný příběh. To, že vůbec k transakci došlo a o Slevomat byl takový zájem, je především zásluha skvělého řízení aktuálním managementem,“ říká k transakci Tomáš Čupr.

Tomáš Čupr, zakladatel Slevomatu

Diskuze k článku