Rohlik.cz loni prodal zboží za miliardu, letos chce konečně zisk

Online supermarket Rohlik.cz si za loňský rok připsal 960 milionů korun v tržbách, meziročně tak vyrostl víc než trojnásobně. Expanduje i územně, dnes služba funguje v 7 městech a chce dál růst. Symbolickou milióntou objednávku doručil obchod minulou neděli.

„Loni jsme si dali za cíl v Praze a Brně utržit 750 mil. Kč a další stovky miliónů přidat díky územní expanzi. Nakonec byl zájem pražských a brněnských zákazníků vyšší, než jsme plánovali,” komentuje výsledky zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.

Rohlik.cz odstartoval v září 2014, hned v roce 2015 utržil 300 mil. Kč a loni už to bylo 960 milionů Kč. Podobně rychlé tempo růst je v plánu i letos, kdy chce obchod vyrůst dvoj- až trojnásobně. Letos poprvé také očekává menší zisk.

Expanze a menší nákupy

Letos v lednu se rozšířil z Prahy a Brna do dalších měst, dnes si Rohlik.cz můžete objednat v Plzni, Liberci, Hradci Králové, Pardubicích a Ústí nad Labem. Obchod je díky tomu aktuálně dostupný pro 2,5 mil. obyvatel Česka.

Uvedená krajská města obsluhuje firma vlastními auty z pražského skladu, zboží doveze v den objednání. V Praze a Brně to často stihne za 90 minut.

rohlik-cz_2017

Ambiciózní plán avizovaný před rokem, že bude služba dostupná ve všech městech nad 30 tisíc obyvatel, se ale naplnit nepodařilo. Takových měst je v Česku 36. Třeba se tomu Rohlik.cz přiblíží letos, během roku má v plánu další expanzi.

Kromě dalšího rozšiřování se chce obchod stát místem pro všechny nákupy, nejen ty velké. „Za konkurenci považujeme především velké kamenné supermarkety a hypermarkety. Pokud jim chceme dále přebírat zákazníky, musíme se naučit zákazníkům ziskově doručit i menší, doplňovací nákupy. Proto chceme letos dále zefektivnit logistiku a testovat nové způsoby doručování nákupů,” říká Tomáš Čupr.

Akční online supermarket

Rohlik.cz loni rozšířil své vedení a byl činorodý nejen expanzí do regionů. Loni testoval prodeje na čerpacích stanicích a vyzkoušel si také doručování pomocí autonomních robotů, byť do jejich nasazení v ostrém provozu je ještě dost daleko. Letos v lednu představil svoji stejnojmennou privátní značkou a první produkty, které pod ní nabízí, jsou hotová jídla.

Připomeňme, že majetkově stojí za Rohlikem.cz investiční skupina Bizthusiasm Tomáše Čupra, zakladatele Slevomatu a DameJidlo.cz (drží největší podíl necelých 42 %), investiční skupiny Miton a Enern a od července 2015 logistická společnost HOPI.

Diskuze k článku