Košík.cz se přidá ke Koloniálu. Mall Group jde po krku Rohlíku

kosik-cz_auta_1

Mall Group Jakuba Havrlanta rozšíří svoje portfolio online potravin. Právě dokončuje jednání o vstupu Košík.cz do své skupiny a pod touto značkou má ambici stát se jedničkou na trhu. Snadné to mít nebudete, vzkazuje konkurenční Rohlík.cz.

Online obchod s potravinami Košík.cz nedávno rozšířil svou dostupnost na aglomeraci okolo 10 velkých měst a je tak dostupný pro 6 milionů obyvatel České republiky. „Vstup nového partnera je dalším logickým krokem, který potvrzuje celkové pozitivní směřování Košíku, říká Jakub Šulta, CEO Košík.cz.

Výši akvizice skupina neuvedla. Podle informací Hospodářských novin získala Mall Group asi 75 procent akcií za částku 150–200 milionů korun.

Mall Group chce být jedničkou na trhu

Skupina eshopů Mall Group patří do investiční skupiny Rockaway Capital Jakuba Havrlanta se zázemím kapitálu PPF a Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem. Provozuje e-shopy v šesti zemích a její obrat loni překročil 16 miliard korun.

V portfoliu Mall Group přitom už online prodej potravin funguje pod hlavičkou Kolonial.cz, který je ale menší, oba obchody se tak spojí pod značkou Košík.cz. „Jeho začleněním do skupiny vznikne služba, která se může stát lídrem trhu, říká Jan Jírovec, zodpovědný v Mall Group za segment online potravin.

kosik-cz_homepage

Od akvizice si Mall Group slibuje výhody jak pro zákazníky, tak pro dodavatele. Sortiment se rozšíří i na nepotravinářské zboží a celkem nabídne 19 tisíc položek (dnes jich má Košík 13 tisíc). Spojení urychlí automatizaci skladu a umožní i stavbu nového, který bude obsluhovat Moravu.

Snadné to mít nebudete, vzkazuje Rohlik.cz

Dosavadní jedničkou je konkurenční Rohlík.cz Tomáše Čupra se zázemím investičních skupin Enern a Miton. Rohlík uvádí, že během letošního května vyřídil 150 tisíc objednávek a svého vedoucího místa se vzdát nehodlá.

„Konkurenti budou i po svém sloučení rozvážet jen pouze čtvrtinový objem nákupů a objemově tak stále zůstanou trojkou za Rohlíkem i iTesco. Na cestě k jedničce na trhu, kterou je aktuálně Rohlik.cz, je tedy čeká ještě hodně tvrdé práce,“ vzkazuje Michaela Gregorová z Rohlik.cz.

Diskuze k článku