Kiwi.com zvýšilo za loňský rok tržby čtyřikrát. Jeho obrat přesáhl 8 miliard korun

oliver dlouhý

Za rok 2016 přesáhl obrat vyhledávače letenek Kiwi.com 8 miliard korun. Tržby společnost navýšila o 400 procent a počet zaměstnanců se blíží tisícovce. Pro příští rok chce ještě výš – tržby ve výši miliardy eur.

„V roce 2016 se nám povedlo znovu růst o stovky procent v obratu i v počtu zaměstnanců. Díky strategickým partnerstvím jsme nejsilněji rostli především v USA a ve Velké Británii. Silnými regiony nadále zůstávají kromě Severní Ameriky také Severní a Západní Evropa, nadále rostou asijské trhy,” řekl Oliver Dlouhý, zakladatel společnosti.

Zisk společnosti před zdaněním a odpisy převyšuje 150 milionů korun. Společnost se dostala na špici mezi největší tuzemské prodejce letenek, celkem jich v roce 2016 celosvětově prodala téměř tři a půl milionu.

Pochvaluje si hlavně prosinec, přestože pro cestovní ruch nejde o silný měsíc. Historického maxima dosáhly měsíční tržby, které se vyšplhaly na téměř miliardu korun, i počet prodaných letenek, který atakoval čtvrt milionu.

kiwi tržby 2016

„Pokud udržíme podobný růst na trzích v Severní Americe a Evropě, na konci letošního roku bychom mohli dosahovat obratu přes tři miliony eur za den s cílem dosáhnout miliardy eur za letošní rok,” doplňuje Oliver Dlouhý.

Travel je největší homogenní byznys na celém světě, má velikost okolo tisíce miliard eur ročně. Oproti našim deseti miliardám korun je tam ještě prostor,” řekl nám v rozhovoru už v září Oliver Dlouhý. Kiwi.com skutečně raketově roste. Za rok 2016 byl jeho cílem tržby právě mezi 8 a 10 miliardami korun. V roce 2015 přitom obrat společnosti dosahoval 2,2 miliardy korun a o rok dřív dokonce “jen” 145 milionů. Zisk po zdanění odhadla ve svých plánech pro loňský rok přesně.

Pro svůj růst a širší nabídku služeb se během loňska přejmenovala tak, aby byla celosvětová. Jen za doménu dal Oliver Dlouhý 19 milionů korun. “Byla největší položka. Dohromady jsme se vešli do 25 milionů korun. Další peníze stála práce lidí, tiskové konference, dělali jsme menší kampaně, nejvíc spolkla práce lidí na rebrandingu – komunikace, templaty apod.,” uvedl zakladatel.

Kiwi roste i v počtu zaměstnanců, hlásí přitom, že se potýká s nedostatkem těch kvalitních. Programátory tak společnost lovila u konkurence třeba dronem. Struktura Kiwi zaměstnanců se podle informací z konce roku skládala z 58 národností. Přes 40 % jsou Češi a Slováci. Stále ale shání pracovníky i do zákaznického centra, kromě náboru do kanceláří v domovském Brně firma otevřela nová centra na ostrově Fiji a v Jižní Africe. Celkem brněnský startup outsourcuje více než 150 zaměstnanců.

kiwi-com-kancelare-4

Kanceláře Kiwi.com v Brně

Kiwi.com patří k nejrychleji rostoucím technologickým firmám v regionu. První prodeje letenek zrealizoval v březnu roku 2013 v jednotkách kusů.

Teď chce kromě prodeje letenek dvě hlavní další zaměření – pozemní transfery a balíčkové služby, které označuje jako Dynamic Packages. „Chceme zacílit na lidi, kteří chtějí vidět celkovou cenu – budeme zobrazovat letenky a ubytování,“ přiblížil Oliver Dlouhý plány na druhou ze služeb.

Diskuze k článku