Infografika: Vývoj českého internetového zákazníka podle Heureky

Online šmírujeme, žijeme a hlavně… nakupujeme. Téma v tomto období aktuálnější než kdy jindy nám ukazuje ta nejdůležitější témata našeho (nejen) internetového vesmíru. Ve zpětném zrcátku je to zábavná podívaná. Zatímco před deseti lety našemu světu vládly telefony Nokia, dnes jsou to iPhony – a fidget spinnery. Malý průřez českou duší v poslední dekádě si ke svým nedávným narozeninám nadělila Heureka.

Cenový srovnávač se dívá na vyhledávání na svém portálu od roku 2007, kdy Čechy zajímala prakticky výhradně elektronika. To byla také vlastně jediná kategorie, která se online nakupovala. Nejvíc frčely DVD přehrávač, MP3 přehrávač nebo třeba navigace do auta. Ano, také jsme už zapomněli, že takové věci existovaly.

Od vuvuzely k OSB deskám

Co s námi naopak celé ty roky zůstává, je kávovar Dolce Gusto – jeden z top produktů roku 2010. Jiná „top“ jsme opustili prakticky okamžitě. Třeba vuvuzelu, jeden z nejdůležitějších produktů stejného roku. „Až tak moc nás pobláznilo fotbalové mistrovství světa v Jihoafrické republice,“ připomíná Tomáš Braverman, ředitel Heureky.

Dalšími stálicemi jsou Soda Stream či telefony Samsung (v obou případech důležitosti roku 2011), tuto značku však aktuálně nahrazují telefony značky Huawei nebo Xiaomi.

A od roku 2013 nakupujeme online i opravdové speciality. Posuďte sami: do top produktů se dostaly brikety, OSB desky i balzámy na rty. Online si běžně necháváme zasílat stany i grily a letos už se mezi žádané zboží podařilo probojovat fidget spinnerům i hooverboardům.

Diskuze k článku