Infografika: Stav české e-commerce v roce 2016

České e-commerce se v roce 2016 nebývale dařilo. V tuzemsku oproti předchozímu roku narostl počet internetových obchodů o 500, a to na 38 500. Vzrostl taky počet aktivních internetových uživatelů, těch je nyní již více než 6,9 milionu, 55 % z nich pravidelně surfuje po internetu přes mobilní telefon nebo tablet a 35 % přes ně i pravidelně nakupuje.

Přední příčky internetových hráčů jsou tradičně obsazeny těmi nejznámějšími e-shopy, jako je Alza.cz, Mall.cz, Datart.cz. Významného posunu dosáhl e-shop s dámskými parfémy Notino (dříve Parfums.cz), který byl už vloni v TOP 5, letos však jeho obrat vzrostl o celých 30 % na 6 miliard korun.

„Celosvětový obrat e-commerce za rok 2016 byl více než 1,9 bilionu amerických dolarů. Oproti této sumě se našich sto miliard může zdát jako kapka v moři, když ale Českou republiku porovnáme s ostatními zeměmi a vezmeme v potaz počet obyvatel a celkovou situaci na trhu, jde o úžasná čísla. E-shopy navíc tvoří pouhých 9 % z celkového obratu maloobchodu, mají tedy stále obrovský potenciál růstu, což je vidět i v porovnání s loňským rokem,“ komentuje letošní výsledky Miroslav Uďan, CEO ve společnosti Shoptet.

291216_shoptet-infografika-stav_e-commerce_2016-1

Diskuze k článku