Infografika: Přes léto v cashbacku fungují rezervace ubytování, méně se prodávají potraviny

Letní dovolené pomalu končí, ale jejich sezóna se významně odrazila ve statistikách cashbackových služeb. Nejrychleji rostoucí český portál Tipli zaznamenal přes léto významný růst u rezervací ubytování, naopak se v teplých měsících méně nakupují potraviny.

Cashbackové portály, které zákazníkovi vrací z nákupů v partnerských e-shopech určité procento z utracené částky, fungují pro různé služby. Konkrétně Tipli lze využít nejen v klasických e-shopech, jako jsou Mall, Kasa.cz nebo AliExpress, ale také při sjednání služeb, jako je pojištění od České pojišťovny nebo AXA, či při rezervaci ubytování přes Booking.com.

Právě segment rezervací ubytování je vzhledem k probíhajícím dovoleným jedním z nejčastěji vyhledávaných. Během prázdninových měsíců vzrostly nákupy na rezervačním portálu Booking.com přes Tipli o 40 procent. Češi přitom přes Booking rezervují většinou zahraniční dovolené, na ubytování v Česku a na Slovensku připadá podle statistik Tipli zhruba 30 procent rezervací.

Podobně jako rezervace ubytování rostl během letních prázdnin i segment cestovního pojištění. Ten oproti období před prázdninami zaznamenal v rámci Tipli skokový růst, což svědčí mimo jiné o tom, že pojištění (na rozdíl od velké části rezervací ubytování) nechávají lidé na poslední chvíli před odjezdem.

„Sjednání cestovních pojištění přes Tipli vyskočilo například u pojišťovny AXA během prázdnin na trojnásobek,“ říká CEO Tipli Michal Hardyn. Naopak přes léto až o třetinu oproti zbytku roku klesly obraty v e-shopech s potravinami, i proto, že jsou Češi častěji na dovolené.

V níže přiložené infografice se můžete podívat, jak právě na Tipli Češi s cashbackem šetří. Zajímavostí je například to, že tyto služby využívají více ženy než muži a že průměrná cashback odměna je 37 korun na každém nákupu.

Diskuze k článku

  • Zdeněk Dvořák

    Jak může být Alza oblíbená na Tipli, když Alza cashbacky ve svém affilu zakazuje?

    • Dobrý den Zdeňku, díky za dotaz. Můžu poprosit o vysvětlení, jak dotaz myslíte? Proč by Alza nemohla patřit mezi nejoblíbenější e-shopy zákazníků Tipli? Předem díky za odpověď.

      • Zdeněk Dvořák

        Je to taková slovní hříčka, že.

        • Váš komentář byl, jak může být Alza oblíbená na Tipli, když Alza cashbacky ve svém affilu zakazuje?

          Odpověděl jsem, proč by Alza nemohla patřit mezi oblíbené e-shopy uživatelů Tipli.

          Poprosil jsem o vysvětlení a upřímně o moc moudřejší nejsem.

          Jak myslíte tu slovní hříčku? Co je složitého na tom, že se našich uživatelů zeptáme, jaké jsou jejich nejoblíbenější obchody? A oni nám řeknou, že mezi jejich oblíbené obchody patří Alza.

        • Váš komentář byl, jak může být Alza oblíbená na Tipli, když Alza cashbacky ve svém affilu zakazuje?

          Vypadá to, že máte pocit, že Alza nabízí cashback na Tipli.

          Ještě jednou jsem prošel podklady a u obchodu Alza zmiňujeme v infografice: Nejoblíbenější e-shopy uživatelů Tipli

          Budu rád za vysvětlení, co vás na této formulaci zmátlo a proč máte dojem, že jde o nějakou slovní hříčku.

          Nebo vnímáte jako potíž, že se našich uživatelů zeptáme, jaké jsou jejich nejoblíbenější obchody, protože nás zajímá jejich nákupní chování, o kterém je navíc tento článek? A uživatelé nám řeknou, že mezi jejich oblíbené obchody patří Alza.

          Předem díky za vysvětlení.

    • Michal Novák

      Alza mozna mezi uzivateli oblibena je, ale přes Tipli na ni nenakoupi… ale to jim nebrani se prizivit na jejich brandu. achjo, proc se v cesku musi vsechno delat takhle smelinarsky :(

      • Dobrý den Michale, díky za zájem o článek a cashback portály. Zmiňujete, že Alza je uživateli oblíbená, ale přes Tipli na ni nenakoupí. Podle vás se přiživujeme na brandu Alza.cz. Z vaší odpovědi je cítit zklamání, zmiňujete se negativně o Česku.

        Na Tipli nabízíme cashback od 400 eshopů – peníze, které získáte zpět z vašich nákupů.

        Můžu se vás zeptat, jak jste nabyl dojem, že uživatelé mohli využít cashback od Alza.cz na našem cashback portále Tipli.cz?

        Jaký je problém, že jsme se zeptali našich uživatelů, jaké jsou jejich oblíbené e-shopy a o tato data se podělit formou článku a infografiky?

        • Michal Novák

          Z vasi odpovedi je pro zmenu citit, ze je sepsana podle nejake (ne moc kvalitni) prirucky jak pracovat s negativnimi komentari.

          Problem je, ze nikde v clanku nepisete, ze infografika vznikla na zaklade ankety, tudiz clovek predpoklada, ze vznikla na zaklade statistik pouzivani vaseho portalu. Tam byste ale Alzu nenasli, ze?

          Vetsina mych prijmu za poslednich sedm let pochazi z affilu a nikde jsem se za tu dobu nesetkal s tolika zavadejicimi nebo skrytymi informacemi jako v pripade cashbacku, tohle to jenom potvrzuje. Nicmene pozoruji trend, kdy obchody cashbackum snizuji provize nebo je rovnou zakazuji, takze predpokladam, ze behem par let po tomhle odvetvi nestekne ani pes.

          • Díky za odpověď. Jak byste navrhoval upravit infografiku, aby pro vás bylo jasnější, že jde o data z uživatelského průzkumu?