Infografika: Operační systémy a prohlížeče zákazníků e-commerce v Evropě

Vědomosti jsou moc a v e-commerce byznysu jsou data tím nejcennějším: poskytují firmám informace o tom, jak se přizpůsobit a vylepšovat zkušenosti svých zákazníků při nákupu online. Na druhé straně je pravda, že díky internetu máme prakticky všechny obchody světa na dosah ruky. Ale jak jsou si zákazníci e-commerce podobní (nebo jak se liší) v závislosti na zemi svého původu?

Společnost Visual Meta působí ve 13 zemích Evropy pod jménem ShopAlike/LadenZeile, a proto v množství vlastních dat hledala rozdíly mezi těmito zeměmi například na základě používaného operačního systému, zařízení či prohlížeče.

Hegemonie Microsoftu i hegemonie Googlu

Když se podíváme na trh operačních systémů pro desktopy, vidíme, že Windows nadále neohroženě kraluje prakticky ve všech zemích. Windows používá více než 85 % všech uživatelů desktop zařízení. A čísla mluví samy za sebe: celosvětově se odhaduje, že počet osobních počítačů používajících Windows jako svůj operační systém přesahuje 1 miliardu. Na opačné straně je Apple, jehož operační systém macOS používá téměř 100 milionů uživatelů.

Podobným hegemonem, jako je Microsoft s operačním systémem Windows, je také Google, ale v oblasti prohlížečů. Pokud jde o celoevropský trh webových prohlížečů, největší podíl drží právě Google Chrome s více než 53% pokrytím. Až ve velkém závěsu jsou Firefox, Internet Explorer a Safari.

Pokud bychom se měli bavit o mobilních zařízeních, tam hegemona nenajdeme. Naopak tu panuje tzv. duopol, kdy mají trh prakticky napůl rozděleni Android a iOS. Podíl Windows a Linuxu je vskutku marginální.

Infografiku na toto téma najdete zde a také níže.

Diskuze k článku