Velká data mohou odhalit malé trapnosti, ukazuje kampaň Spotify

spotify_kampanr_cover

Streamovací služba Spotify spustila doposud největší část své mezinárodní reklamní kampaně nazvané Out of home. V ní firma používá vtipné střípky z toho, co se o svých uživatelích z jejích návyků a oblíbených písniček dozvěděla. Pobavíte se.

Velká data mohou odhalit malé trapnosti, mohla by se jmenovat nová kampaň Spotify. Když totiž z obrovského balíku dat o tom, co uživatelé poslouchají, najednou něco výrazně vybočuje, Spotify si toho všimne. A firma teď přesně takovéto zajímavé detaily využívá ve své billboardové kampani.

„Drahá osobo, která sis pustila na Valentýna píseň Sorry 42krát. Copak jsi provedla?,“ hlásá například jeden z billboardů. Kampaň propojuje slogan „Díky, 2016. Bylo to zvláštní.“ Další ze zvláštních zjištění roku 2016 se týká například Brexitu: „Všech 3 749 lidí, kteří si streamovali „Its the End of the World as We Know It“ v den hlasování o Brexitu. Vydržte.“

spotify_kampanr_06 spotify-1

Kampaň běží od pondělí 28. listopadu a krom trhů v USA a Velké Británii se s ní mohou setkat lidé také v Německu a Francii. Některá zjištění jsou vtipnější a překvapivější, jiná trochu méně kreativní. Pařížský billboard například suše konstatuje, že v roce 2016 obyvatelé Paříže poslouchali interpreta The Weekend hlavně v pátek.

Na internetu se po odhalení kampaně objevily i hlasy o tom, že propagovaná data mohou být vymyšlená. To by klidně mohla, na druhou stranu je otázkou, proč by něco takového ve Spotify vymýšleli. Různorodost a zcela odlišný humor jednotlivých příspěvků kampaně ovšem napovídají, že půjde o reálné údaje.

Kromě zaujetí nezvyklými daty může ale kampaň zároveň sloužit i jako připomínka toho, co o sobě uživatelé svým chováním v jednotlivých internetových službách prozrazují.

Diskuze k článku