Trip.market chce změnit cestovatelské stereotypy. Nabídne komplexní zážitek v jakékoliv destinaci

Možná si řeknete, že jde jen o další vyhledávač letenek, když poprvé navštívíte Trip.market. Jenže cíl nové české onlinové cestovní kanceláře je mnohem větší – s letenkou vám chce prodat komplexní zážitek v cílové destinaci. A i tu za vás možná vybere. Trip.market chce vše spojené s výběrem a zařizováním vaší dovolené maximálně ulehčit.

Šetřit zákazníkům čas a peníze, to je ostatně hlavní filozofie, s níž do cestovního byznysu vstupoval Vít Rosberg, který Trip.market na podzim roku 2016 založil a v květnu letošního roku pak spustil. Po dlouhých dvaceti letech ve finančnictví a telekomunikacích se rozhodl, že zkusí něco nového. Na Trip.marketu chce nabídnout celou dovolenou na jedno kliknutí.

Vít Rosberg, zakladatel Trip.marketu

„Dělali jsme si průzkumy a člověk při zkoumání jedné lokality dělá třicet až čtyřicet hledání na internetu. Chceme být tomu svým způsobem alternativou,“ popisuje pro Tyinternety hlavní myšlenku Vít Rosberg. K cestování poprvé významněji přičichl v roce 2014, když spolu s dalším investorem koupil potápěčskou základnu v Nizozemských Antilách. Nyní chce tento trh dál rozvíjet a také reagovat na změny, které na něm probíhají.

Důležité jsou dnes zážitky

„Pobytové zájezdy se dnes mění na zážitkové a právě tomu se chceme věnovat. Vyhledávat můžete kdekoliv, ale u nás dostanete celý balíček, včetně letenky, ubytování a vstupenek na různé atrakce,“ vysvětluje Rosberg, podle něhož u nás taková služba, kde si naklikáte skutečně všechno, není. Problém podle něj představuje i to, že lidé dnes často nevědí, kam letět.

Když se dnes podíváte na web Trip.marketu, najdete na něm spoustu zajímavých zápisníků z různých více či méně známých míst po celém světě. Pokud se vám nějaký takový výlet zalíbí, na Trip.marketu si ho budete moci celý koupit. I to je Rosbergova vize – poradit a podělit se o destinace, kam by se člověk třeba běžně vůbec nevydal.

„Když chce člověk letět na Kanáry a řekne nám, že má tenhle budget, tak mu třeba nabídneme, zda nechce raději letět do Karibiku. Chceme tu logiku trochu otočit, chceme, aby si zákazník vybíral podle toho, co chce zažít, a ne nutně podle toho, kam chce letět. Podle toho, jaký má rozpočet, kdy chce letět a co chce vidět mu dokážeme, poskládat ideální dovolenou,“ říká Rosberg. Podle něj je vedle zajištění letenky, ubytování a například vstupenek na atrakce důležité přidat také další služby. Takové, díky nimž má zákazník důvod se vracet.

Platinová VISA pro každého

„Každý řeší nějaké věrnostní body, plyšáky a podobně, ale my jsme na to chtěli jít opět trochu jinak. Dohodli jsme se s firmou VISA, že budeme vydávat vlastní karty VISA Platinum,“ popisuje Rosberg jeden z velkých benefitů Trip.marketu, který u nás žádná jiná cestovní kancelář nenabízí. Rosberg tu zužitkoval své kontakty z finančního světa, ale těžit z toho budou zejména zákazníci.

Věrnostní platební kartu VISA Platinum bude Trip.market od příštího roku ve spolupráci s Paynovatio nabízet ke každému objednanému zájezdu. Zákazník díky tomu získá zcela unikátní pojištění až pro 6 osob (na 10 milionů korun na hlavu), pojištění na storno zájezdu (do 50 tisíc korun) a také přístup do všech letištních salónků a bezplatné Wi-Fi. S touto kartou navíc není třeba řešit ani hotovost. Jedině s VISA Platinum totiž můžete platit a vybírat kdekoliv v zahraničí za kurz ČNB-střed. To vám žádná banka u nás nenabídne.

„VISA Platinum má navíc další výhody. Když si třeba ve Spojených státech půjčujete auto, předložení takové karty dělá celou záležitost mnohem jednodušší, než když budete mít svou běžnou platební kartu,“ připomíná Rosberg, že nejde jen tak o ledajakou, nýbrž prémiovou službu. Pro Rosberga je ostatně propojení cestovního a finančního byznysu vzhledem k jeho minulosti logické. A v tomto případně jednoznačně dává smysl.

Zajistíme odvoz i právníka

Na českém trhu můžete VISA Platinum dostat jen u dvou bank, navíc za několikatisícové poplatky. Trip.market nabídne kartu za minimální měsíční poplatek 249 korun a každý měsíc můžete odstoupit. I to je velká přidaná hodnota celé služby. VISA navíc není zdaleka jediný partner, se kterým Trip.market pro zlepšení zážitku z cestování spolupracuje.

Jakmile si na Trip.marketu objednáte dovolenou, automaticky získáte 200korunový voucher na Liftago, s nímž se snadno svezete na letiště. Přes spolupráci s ClaimAir je zase řešen problém s vymáháním odškodnění za zpoždění či zrušení letů. S dovolenou od Trip.marketu máte tento právní servis automaticky v ceně a nemusíte nic řešit. Mnozí cestující přitom ani neví, že při více než tříhodinovém zpoždění příletu do cílové destinaci již mají na odškodnění nárok.

Právě v podobných spolupracích, kterými může Trip.market rozšiřovat svou nabídku a posilovat uživatelský zážitek, vidí Rosberg smysl. Vzhledem k tomu, že jeho cestovní kancelář je na trhu pár měsíců a financuje se sama, nemá takový rozpočet na marketing a propagaci. Například u spojení s Liftagem ale vidí společnou potenciální klientelu.

Tip na výlet

„I tento přístup je pro nás důležitý. Náš klíčový zákazník je v této komunitě, kterou chceme oslovovat,“ ví Rosberg. „Chceme působit spíše virálně, komunitně, aby nás lidé navzájem doporučovali, a peníze raději investujeme efektivním způsobem do naší onlinové platformy.“

Přímé spojení na letiště

Nejde ale pouze o koncové zákazníky, kteří si na Trip.marketu jednou za rok pořídí dovolenou. Velký důraz klade onlinová cestování kancelář také na B2B sektor. Důkazem je, že platforma Trip.market Business je již na rozdíl od té pro B2C kompletně připravená.

Ještě než se ponoříme mezi pracovní lety, je důležité vrátit se zpět na začátek, kde jsem psal o vyhledávači letenek. Jak jste již pochopili, není to pro Trip.market ta úplně nejdůležitější záležitost, na druhou stranu je to ale rozhodně nezbytná část celého produktu. A tak je důležité se podívat, jak vlastně Trip.market letenky vyhledává.

„My jsme tady šli rovnou tou, řekl bych, správnou cestou,“ naráží Rosberg na to, že Trip.market je akreditován jako cestovní kancelář u nás a na Slovensku, je držitelem IATA kódu od Mezinárodní asociace leteckých dopravců a má přístup ke službám Amadeus, obřího technologického hráče na poli cestování a turismu. Ve výsledku to znamená, že na rozdíl od konkurenčních řešení, jako donedávna Kiwi.com, Trip.market nikde nescrapuje žádná data leteckých společností, ale bere si je rovnou ze systému Amadeus.

Maximální komfort pro firemní klientelu

Pro klienta napojení na Amadeus znamená, že nekupuje letenku přes prostředníka, ale Trip.market ho propojí napřímo. „Firmy tak rovnou vidí například obsazenost sedaček v letadle, podle čehož se pak mohou rozhodovat, kdy nakoupit,“ popisuje jeden z mnoha benefitů pro firemní zákazníky Rosberg. U letenek neexistuje nic jako je akční cena na poslední chvíli – čím je let blíže, tím se cena zásadně zvyšuje. Proto i obsazenost letadla může hrát při rozhodování roli, zda koupit už teď, nebo zda ještě chvíli počkat.

Služeb Amadeus využívá Trip.market také u ubytování. Databáze Amadeus Content Inn je neveřejná, a tak její nabídky nejsou dostupné na žádném běžném agregátoru typu Booking.com. Přístup k ní mají jen cestovní kanceláře, které pak mohou svým klientům nabídnout výrazně lepší nabídky. „Ta cena je v některých případech třeba o dvacet procent nižší než na jiných webech, což je možné díky naší otevřené finanční politice. Nebereme si desítky procent, ale spokojíme se s čistou marží pěti procent,“ odhaluje Rosberg.

Zejména u čtyř nebo pětihvězdičkových hotelů mohou firmy díky nabídkám Amadeus Content Inn ušetřit nemalé peníze. Trip.market jim navíc pak celou služební cestu dokáže opět nabídnout jako celek: letenku, ubytování a klidně i transport z letiště. V případě vlaku jde o využití Amadeus Content Rail, ale není to jediná možnost.

„Firmám můžeme na základě dohody posílat týdenní či měsíční sumární fakturu, kterou pak firmy snadno zaúčtují. Zároveň nabízíme velmi zajímavý reporting, který ukazuje všechny utracené náklady za aktuální a předchozí měsíce, a je tam také údaj, jak se liší ta cena, za kterou firma letenku nakupovala, oproti tomu, za kolik byla v ten moment nejlevnější,“ popisuje Rosberg. Tento údaj sice může být například při srovnání businessu s low-costem irelevantní, ale je to pro firmu další měřitelný ukazatel.

B2B i B2C dává smysl

Trip.market Business je již plně funkční a cestovní kancelář registruje prvních dvacet firem, které si začínají možnosti služby osahávat. „Když se k těm firmám dostaneme, zajímá je to. Na našem trhu totiž nic takového není. Některé velké firmy využívají nadnárodní programy, ale my se chceme soustředit na takový ten střední segment, kde ještě firmy nejsou svázány různými omezeními a mají flexibilnější rozhodování,“ nastiňuje plány Rosberg.

Co se týče služeb pro koncového zákazníka, chce Trip.market do konce roku maximálně vyladit svůj vyhledávač letenek, aby na něj pak mohl nasazovat další, výše zmíněné prvky, jako je nákup ubytování a nakonec i kompletního zážitkového balíčku. Prozatím si tedy na Trip.marketu jako běžný uživatel najdete především letenky, což umožňuje i mnoho dalších. Skutečný benefit přijde až se zpřístupněním dalších služeb.

„Máme vlastní algoritmus letenek, což je know-how, které si každý chrání. U nás je to hodně o tom, jak si vše nadefinuje samotný cestovatel. Nesnažíme se automaticky nabídnout nejlevnější cenu, ale spíše komfortní cestu. Nejlevnější let obvykle znamená příliš velké útrapy na cestě,“ myslí si Rosberg, že i nyní může jeho vyhledávač letenek v konkurenci Kiwi.com, Letuška.cz a dalších obstát. Každá platforma hledá podle jiných kritérií, čerpá z jiných zdrojů.

Trip.market se o vás postará v jakékoliv situaci

Jednoduchost a spokojenost

Pro B2B i B2C sektor vyvíjí Trip.market zejména z toho důvodu, že čím více segmentů pokrýváte, tím zajímavější jste pro další partnery. Trip.market by tak díky tomu mohl do budoucna přinášet svým klientům ještě výhodnější nabídky, ať už jde o letenky, ubytování či cokoliv dalšího. „B2B se točí hlavně kolem perfektního zajištění služební cesty, u B2C to je hlavně o jednoduchosti, obzvlášť pro lidi, kteří nelítají nebo necestují často,“ vypočítává hlavní rozdíly Rosberg.

Vedle jednoduchosti je pak pro Trip.market klíčová ještě jedna věc: zákaznický servis. Právě pro lidi, kteří necestují tak často a třeba se nedokáží domluvit anglicky, když je nějaký problém, zajišťuje internetová cestovní kancelář maximální servis.

„V zákaznickém servisu dělám 25 let, i proto ho máme opravdu propracovaný, protože klientský servis je to zásadní, co často rozhodne, zda si zákazník nakoupí letenku a další služby u nás, nebo ne,“ uvědomuje si Rosberg.

Nakonec právě perfektní zákaznický servis je něco, co Trip.marketu umožňuje plnit nastavenou misi v nabízení nových zážitků a doporučování neotřelých míst. „Těm, co z různých důvodů lítají každý rok na jedno místo, chceme říct: zkuste letět i jinam, my vám s tím vším pomůžeme, i když dojde k nějakému problému,“ dodává Rosberg.

Jeho onlinová cestovní kancelář by se měla naplno rozjet v příštím roce. Postupně by měla narůstat jak firemní klientela, tak se budou odhalovat další funkce pro koncové zákazníky, kteří by si nakonec měli mít možnost pořídit na Trip.marketu dovolenou takzvaně od A do Z. Rosberg věří, že taková komplexní služba na českém trhu není, a tak je úspěchu přesvědčen. Do budoucna navíc plánuje expandovat do zahraničí. To ale rozhodně nepřijde dříve, dokud nebude mít dokonale vyladěný produkt pro českého zákazníka.

Diskuze k článku