Televize Seznam zahájila vysílání. Seznam se s ní chce dostat do každého obýváku

V pátek v 7 hodin ráno zahájila vysílání Televize Seznam. Česká internetová jednička, Seznam.cz, v ní bude nabízet jak zpravodajský a informační servis, tak zábavu. Základem bude autorský a originální obsah. Televizi Seznam budou moci naladit lidé v celé České republice.

Přestože denně navštíví služby Seznamu 3,9 milionu reálných uživatelů, pouští se firma do televizního vysílání proto, aby se dostala k dalším lidem, kteří například konzumují většinu obsahu stále právě přes klasickou televizi. Zatímco na mobilních zařízeních a počítačích je zásah Seznamu vysoký, na televizích dosud nebyl prakticky žádný, až na HbbTV.

Internetová televize v klasické televizi

„HbbTV ale zatím není mainstreamová technologie, a tak jsme se rozhodli, že tomu půjdeme trochu naproti, a dostaneme obsah k dalším lidem,“ komentoval spuštění Televize Seznam Pavel Zima, místopředseda představenstva Seznam.cz. Seznamácká televize bude vysílat celoplošně v multiplexu 3 Českých radiokomunikací, kde částečně nahradí kanál ČT Déčko. Lidé ji naladí také u všech hlavních poskytovatelů kabelového, satelitního a IPTV vysílání.

Přestože se Seznam nově pouští do klasického televizního vysílání, formátem se chce odlišovat. „Jsme internetová firma a televize pro nás představuje jen další distribuční kanál. Děláme to internetově, na což možná není televizní trh zvyklý, ale chceme tak fungovat a naše služby nadále vylepšovat,“ říká Pavel Zima.

Spuštění Televize Seznam tak bude v mnohém připomínat spouštění internetových Seznam Zpráv, které v průběhu času doznávaly mnohých změn a vylepšení. „Už u Seznam Zpráv jsme zmiňovali, že je to záměrně experimentální projekt. Nepoužíváme standardní nástroje a chceme, aby to celé bylo co nejvíce živé,“ vysvětluje Jakub Unger, ředitel divize zpravodajství a TV. Právě taková má být i Televize Seznam.

„Nechtěli jsme ale další rok vysílat tzv. do zdi, když víme, že kvalita obsahu je na takové úrovni, že si ho můžeme dovolit pustit mezi diváky,“ doplňuje Zima.

Vedle technologií chce Seznam pochopitelně sázet na kvalitní obsah. Vysílat bude kontinuálně 24 hodin denně, přičemž bude kombinovat aktuální zpravodajství a autorské pořady.

Informačně-zábavní televize

„Formát naší televize se odlišuje od tradičního modelu zpravodajských stanic. V programu se střídají živá interaktivní studia a kvalitně, do hloubky zpracované příběhy, fenomény a kauzy ve formě delších pořadů,“ prozrazuje Unger. Televize Seznam má podle něj přinášet „nezávislé informace a kvalitní zábavu pro chytré lidi“.

Hlavní vysílací čas Televize Seznam představuje blok pořadů mezi 18 až 23 hodinou. Od 18 hodin budou každý den vysílány analytické Večerní zprávy, politicko-ekonomický Duel a magazíny o dění ve sportu a světě slavných. Následovat budou premiéry pořadů z dílen Seznamu, které se budou každý den zabývat jinými tématy: osobnostmi, kauzami či byznysem a chybět nebudou ani interaktivní pořady.

Program hlavního vysílacího času Televize Seznam

„Říkám tomu informačně-zábavní televize. Záměrně se vyhýbám slovu zpravodajská, protože chceme být jiní než tradiční zpravodajská média, jak si je dnes lidé představují. Je to sice zpravodajská televize, ale po našem,“ uvádí Jakub Unger.

O víkendu pak diváky na Televizi Seznam čekají zábavné pořady a seriály z dílny Stream.cz, včetně Kanceláře Blaník. U té Seznam počítá s tím, že by se mohl dostat vzhledem k obsahu seriálu do křížku s RRTV.

Na obrazovce se se svými pořady, reportážemi a dokumenty budou objevovat známé tváře a novináři jako Olga Šípková, Filip Horký, Jindřich Šídlo, Jiří Hošek, Sabina Slonková či Luděk Mádl. Kompletní přehled chystaným pořadů Televize Seznam najdete zde.

Nebude chybět reklama

Tak jako většinu svých služeb, také televizi plánuje Seznam financovat z reklamních příjmů. Od prvního dne se ve vysílání objeví čtrnáct značek, mezi nimiž jsou například Česká spořitelna, KKCG či Plzeňský prazdroj.

„Není naší ambicí uživit novou Televizi Seznam už v prvním roce jejího fungování z reklamy. Zájem inzerentů a agentur je pro nás velmi dobrým signálem potvrzujícím důvěru trhu v Seznam a jeho produkty,“ vysvětluje obchodní ředitel Seznam.cz Martin Švarc.

Například Seznam Zprávy už nicméně dokázala firma po více než roce fungování do černých čísel díky reklamě dostat. Nyní věří, že se jí to podaří také s novou televizí. „Do TV segmentu vstupujeme s náležitým respektem, který vyvažujeme stejně velkou chutí tento trh inovovat,“ dodává Švarc.

Diskuze k článku

  • Čestmír Válka

    Hm, Slonkova, ktera v zasti k Babisovi napraskala na OLAF co ma vysetrovat v Cesku… Horky z neblaze proslulé DVTV, ktera vyzdimala z hloupych fanoušků ve startupu penize na NEZÁVISLÉ zpravodajství… Sidlo, pevný pilir Bakalovy Economia… Paneboze, to je sbírka vymyvacu

  • ZDENEK

    Pravdoláskaři dostávají darem od dědy Sorose další významný propagandistický kanál.Je jistě zcela, ale naprosto zcela náhodné, že s vysíláním začíná právě dnes.

  • Jáša

    Nemám zájem. Polibte mi prsten.
    Jo Šídlo, prej máš co vysvětlovat.

  • Veronika Rybníčková

    Jo!