Studie: Mobilní bankovnictví už je klíčové pro změnu banky

Ve své nové studii se tématu věnovala globální poradenská společnost AlixPartners. Podle autorů studie bude tento celosvětový trend pokračovat s nárůstem počtu mobilních zařízení a času na nich strávených. „Dostupnost mobilního bankovnictví hraje u zákazníků čím dál větší roli při výběru banky. Banky, které selžou v inovacích, riskují ztrátu zákazníků a budou mít skutečný problém přilákat nové zákazníky,“ říká ředitel AlixPartners Bob Hedges.

Zákazník s bankou v mobilu už nechodí na pobočky

Paralelně s nárůstem využívání mobilního a online bankovnictví zákazníci o to méně využívají takzvané vysokonákladové bankovní kanály, jako je například pobočková síť. Podle studie navštěvují zákazníci pobočky své banky o 39 procent méně hned poté, jakmile začnou využívat mobilní bankovnictví. Mobilní telefon je a bude podle autorů studie hlavním nástrojem v bankovnictví.

Také Žebříček Top 10 bankovních prognóz a trendů sestavený lídry bankovních a finančních služeb ukázal, že roku 2014 budou dominovat digitalizace, inovace a optimalizace bankovních poboček. Důraz se bude klást na zjednodušení bankovních procesů, personalizaci služeb a vylepšení mobilního bankovnictví.

Čeští zákazníci jsou technologickou elitou Evropy

Stejně podstatnou roli hraje celosvětově i online bankovnictví, v jehož užívání vynikají Češi. Podle nedávného mezinárodního průzkumu společnosti EY 74 procent Čechů spravuje svoji banku přes internet alespoň jednou týdně, Česko tak patří mezi prvních pět zemí v Evropě. Češi na druhou stranu navštěvují méně často pobočky. Nepřekvapí proto, že na studii AlixPartners upozornila banka Zuno, která funguje bez poboček.