Rusové chtějí využít služeb internetového giganta Mail.Ru Group, aby přilákal více lidí k prezidentským volbám

V Rusku se budou v příštím roce konat prezidentské volby a podle tamních médií má Kreml v plánu zajistit rekordní volební účast, i proto, aby měl nově zvolený prezident – s velkou pravděpodobností Vladimir Putin – co nejsilnější mandát. Proto si chce ruská administrativa najmout služby Mail.Ru Group, nejsilnější internetové firmy v zemi.

Prezidentské volby se budou v Rusku konat v březnu příštího roku a Kreml chce zajistit, aby se k volebním urnám dostavil co možná největší počet voličů. Dosud nejlepší výsledek, respektive nejvíce voličů od pádu Sovětského svazu měly prezidentské volby v roce 2008. Tehdy zvítězil Dmitrij Medveděv a přišlo téměř 70 procent voličů a lehce přes 70 procent hlasů získal právě Medveděv.

Kreml by rád nyní něco podobného zopakoval také s Vladimirem Putinem, u něhož se předpokládá, že by měl být v příštím roce potvrzen do svého čtvrtého volebního období. Plán zní, aby získal Putin minimálně 63 procent hlasů, tedy stejně jako v roce 2012.

Aby mohl takový výsledek vzniknout, je třeba co největší volební účast, kterou má zajistit spolupráce Putinovy administrativy s internetovým gigantem Mail.Ru Group, který kontroluje nejpopulárnější online služby v Rusku. Podle dat Mediascope/TNS Global využívá služby Mail.Ru Group měsíčně 53 milionů PC a desktopových uživatelů ve věku od 12 do 64 let.

Zasáhnout prý může Mail.Ru Group téměř 90 procent všech ruských internetových uživatelů, což je více než 58 milionů lidí, i díky tomu, že vlastní VKontante, což je největší sociální síť v Rusku se 43 miliony měsíčně aktivních uživatelů. Vedle toho pochopitelně provozuje významnou webmailovou službu Mail.Ru a další oblíbenou sociální síť Odnoklassniki.

Právě Odnoklassniki již mohli uživatelé dříve využít k položení otázky přímo prezidentovi Putinovi v rámci televizního programu „Direct Line with Vladimir Putin“ a přestože se takové dotazy nakonec v pořadu objevily jen dva, celkem jich bylo zasláno téměř 300 tisíc. Kreml si tak slibuje, že zintenzivněním spolupráce s Mail.Ru Group dokáže k volbám přilákat ještě větší počet lidí.

Zdroj: VentureBeat, The Moscow Times

Diskuze k článku