Letgo a další české bazary mají konkurenci. Facebook u nás spustil vlastní tržiště

Novou prodejní platformu Marketplace dosud Facebook testoval pouze v uzavřených skupinách uživatelů, nicméně nyní je již připraven spustit přímou konkurenci pro Letgo, Bazoš, Sbazar, Aukro a další bazarové a prodejní portály pro všechny.

Facebook chce díky Marketplace usnadnit vyhledávání, nákup a prodej použitého zboží, přičemž sází jednoznačně na svou obrovskou základnu uživatelů. Dosud v rámci testování používalo Marketplace globálně 550 milionů lidí za měsíc a Facebook jedno společné místo spouští pro celou komunito.

U nás musí být na pozoru zejména služby a aplikace jako Letgo, Bazoš, Sbazar či Aukro, protože na Facebooku jsou dnes „všichni“ a prodávat a nakupovat přímo tam, v rámci jediné služby, by se mohlo rychle stát pro uživatele pohodlnější a přirozené.

Na Facebooku bude stačit kliknout na ikonu obchodu a rázem jste na velkém tržišti (Marketplace), které rovnou ukáže fotografie věcí, jež prodávají lidem v nejbližším okolí. Inzeráty si pochopitelně můžete seřadit podle místa, kategorie nebo ceny nebo vyhledávat podle předem nadefinovaných kategorií (elektronika, domácnost atd.).

Při rozkliknutí inzerátu si můžete prohlédnout profil prodávajícího a rovnou mu zaslat zprávu – pak už je jen na vás, jak si obchod domluvíte. V následujících měsících tak bude velmi zajímavé sledovat, zda se Facebooku podaří zužitkovat širokou základnu uživatelů a vytvořit z Marketplace také v České republice opravdu hodnotnou prodejní platformu.

Diskuze k článku

  • Mirek S.

    Lze jiz tedy Marketplace pouzivat i v CR, nebo jeho spusteni jeste neprobehlo?