Jízdenky bez peněz? Aplikace je nabízí za zhlédnutí čtyř reklam. Úspěch ji poněkud překvapil

Co byste udělali raději – zaplatili drobnými za lístek na metro nebo se 80 sekund dívali na reklamy a za odměnu získali tu samou jízdenku? Pokud patříte do první skupiny, jste pravděpodobně v menšině, což dokazuje i úspěch německé aplikace WelectGo.

Pomocí ní mohou uživatelé v Düsseldorfu stáhnout cestovní lístek ve formě QR kódu, který je platný na jednu cestu a normálně stojí 2,60 eur (přibližně 70 korun). Předtím se ale musí podívat na čtyři dvacetisekundové reklamní spoty, přičemž si mohou vybrat, které chtějí vidět.

Úspěch zaskočil i samotné tvůrce aplikace. „Takový úspěch jsme neočekávali, mysleli jsme si, že to bude kolem jednoho tisíce lístků koncem roku,“ cituje portál TheLocal.de Philippe Dommerse, jednoho ze zakladatelů WelectGo.

Situaci tým mírně podcenil. Jen za první měsíc si ji stáhlo více než 20 tisíc lidí.

welect

Během testovacího týdne měla aplikace domluvené jen čtyři reklamní spoty – jeden na parfém a tři promující energetickou společnost. Velký zájem způsobil, že denní nabídka lístků byla pryč již za tři hodiny.

Jak si trefně všímá portál Citylab, je poněkud překvapivé, že tvůrci aplikace tak velký zájem neočekávali. Pokud totiž (nepřímo) lidem zaplatíte za 80 sekund 2,60 eura, teoreticky by v přepočtu na hodinovou mzdu šlo o 117 eur, tedy téměř 3 200 korun.

Další plány společnosti jsou tak navýšit počet inzerentů, kteří jsou ochotni za takovou formu reklamy zaplatit a zároveň přemýšlejí i nad rozšířením do dalších měst. Zatím však jen v rámci Německa.

welect

Diskuze k článku