Jak nakupují mladí: preference generace Z a Y

Ilustracni_foto_Accenture

Naprostá většina lidí z generací Y a Z chce nakupovat přes sociální sítě. Skoro půlka z nich hledá informace o produktech právě tam. Tohle a mnohé další zajímavosti o nákupním chování mladých odhalil výzkum společnosti Accenture. Souhrn příliš překvapivý není: mladí předpokládají od obchodů automatické používání technologií a sociálních sítí.

Prodejci, kteří umožní předplatné na míru, objednávání hlasem, rozšířené digitální nástroje, jako je prodej prostřednictvím Facebooku, Instagramu, YouTube či Snapchat, budou mít u generace Z navrch.

Průzkumu se účastnilo asi 10 000 spotřebitelů generace Y (od 21 do 37 let) a generace Z (do 20 let, avšak dotazovaným bylo od 18 do 20 let) ze 13 zemí. Výsledkem jsou odlišné preference a zvyklosti nejmladších spotřebitelů, kteří od obchodníků vyžadují rozvinuté digitální nákupní metody.

Až 70 % respondentů uvedlo, že mají zájem o nakupování přímo přes sociální sítě a 44 % generace Z uvedlo, že i informace o produktech hledají právě tam. Komunikace prostřednictvím interaktivního obsahu, videí a fotografií lépe na mladé spotřebitele zapůsobí.

Sociální sítě se staly opravdovým zlomem v cílení na zákazníky generace Z, kteří jsou pravými digitálními domorodci,“ konstatovala Jill Standish, globální ředitelka společnosti Accenture. Dodává, že je důležité, aby maloobchodníci porozuměli zvyklostem generace Z a jejich odlišnostem od generace Y. „Pokud tito mladí tráví svůj čas na sociálních platformách, potom tam také budou chtít nakupovat jejich výrobky.“

I přes oblibu internetu a sociálních sítích 60 % zákazníků generace Z stále preferuje nákupy v kamenných obchodech a skoro polovina pro prvotní informace chodí právě tam, ačkoliv si zboží později koupí třeba online. Oproti generaci Y se generace Z před finálním nákupem radí s přáteli a dá na jejich názor.

Ačkoliv generace Z nemá vysoký finanční příjem a pro mnoho obchodníků je tak tato skupina chudá, 60 % dotazovaných uvedlo, že nakupuje jen proto, že chtějí nebo se jim náhodné zboží prostě líbí.

A co dál? Podívejte se na naši infografiku.

Shopping

Diskuze k článku

  • strox

    Nakupování hlasem a dodání do hodiny? To se tam promítá objednávání pizzy telefonem, ne?