Infografika: Počet konverzí na mobilních zařízeních v létě roste o 30 %

Sezónnost v marketingových kampaních se neomezuje pouze na speciální nabídky a výprodeje, ale také na zařízení, která zákazníci využívají k online vyhledávání a nakupování produktů. Přes léto uživatelé brouzdají na mobilních zařízeních více než v jiných měsících, a proto může být reklama na telefonech a tabletech mnohem efektivnější.

RTB House, společnost vytvářející pokročilá retargetingová řešení a působící celosvětově, analyzovala kampaně realizované pro své klienty a zjistila, že v průběhu léta se aktivita uživatelů s mobilními telefony a tablety zvýšila o 30 %.

Potvrzuje to i trend vzrůstajících investic do mobilní reklamy na úkor té onlinové na klasických počítačích. Podle zprávy Internet Advertising Revenue Report (PDF) vzrostly výdaje na digitální reklamu v roce 2016 ve srovnání s předchozím rokem o 22 % na 72,5 miliardy dolarů. Poprvé v historii přitom připadla více než polovina těchto výdajů na reklamu v mobilech, konkrétně 36,6 miliardy dolarů (51 % z celkových výdajů).

V létě vliv mobilní reklamy ještě posiluje. Podle zmíněné analýzy RTB House, provedené na datech z více než tisícovky kampaní z více než 40 trzích v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří, na Blízkém východě a v Africe, počet konverzí z mobilních zařízení v průběhu července a srpna 2016 narostl. Podíl mobilů byl o 27–36 % vyšší oproti průměrným hodnotám ve zbytku roku. Více najdete v přiložené infografice.

Kampaně v České republice dosáhly stejných výsledků. Počet konverzí z mobilních zařízení rostl v červenci i srpnu 2016. Podíl konverzí z chytrých telefonů byl oproti průměru vyšší o 26 resp. 24 procent. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady zajistily 20 % z celkového počtu konverzí v červenci a téměř 19 % v srpnu.

Trend zvýšeného využívání mobilních telefonů v létě odráží růst mobilního marketingu celkově. Mezi lednem a květnem 2016 bylo na mobilech uskutečněno 19 % konverzí. V roce 2017 tato hodnota vzrostla na 28 %, což odpovídá 50% meziročnímu růstu. Tento trend můžeme očekávat i během letošního léta.

RTB House infografika pro tyinternety.cz

„Využívání mobilů narůstá zejména v důsledku toho, že lidé tráví více času venku, odjíždějí na dovolené a podnikají různé výlety. Výkonnostní aktivity s využitím kampaní běžících na více zařízeních mohou zasáhnout uživatele i v případě, že nesedí doma u počítače. Marketéři tak mohou snadno a efektivně načasovat své kampaně a mohou také přizpůsobit vizuály, které se budou zobrazovat,“ upozorňuje Michal Drahokoupil, manažer v RTB House.

Diskuze k článku