Infografika: Jaké byly první tři týdny chatbota Čendy z CZC.cz

CZC.cz, internetový obchod s počítači a elektronikou, na začátku listopadu spustil vlastního chatbota. Jmenuje se Čenda a zákazníkům dokáže podle zadaných kritérií například pomoct s výběrem vhodných dárků pro jejich blízké, zjistit aktuální informace o objednávce nebo je spojit s operátorem zákaznického centra. Vše funguje přes Messenger. Jak se mu zatím daří?

Chatbot Čenda pro CZC.cz nepředstavuje pouze marketingový nástroj. V prvních týdnech jeho života se ukázalo, že se díky němu také zlepšila odezva facebookové stránky CZC.cz a bylo osloveno nové publikum.

Přirozené prostředí sociální sítě

„Díky Čendovi jsme schopni novou a hravou cestou oslovovat stávající i potenciální zákazníky, a to v prostředí sociální sítě, kterou celou řada našich zákazníků využívá ke komunikaci mnohem raději než e-mail nebo telefon,“ prozradil jeden z podnětů pro vznik messengerového chatbota David Abraham, marketingový team leader CZC.cz, který stojí za vznikem Čendy.

Na web CZC.cz Čenda nasměroval 56 % chatujících a jejich návštěvy webu se kvalitou či délkou nijak nelišily od ostatních návštěv příchozích z jiných kanálů. Navíc, 55 % z těchto návštěv byli lidé, kteří web CZC.cz standardně nenavštěvují.

Občas oslovil i lidi, se kterými si již dříve psal, a to s informací, kterou pro ně vyhodnotil jako zajímavou. Například během akce White Friday pomáhal šířit osvětu o charitativní aktivitě CZC.cz. Tyto zprávy si přečetlo 98 % oslovených, z nichž mu 58 % i odpovědělo.

Více informací o prvních týdnech života chatbota Čendy najdete v přiložené infografice.

Diskuze k článku