Infografika: Google versus Seznam. Kdo firmám vodí víc návštěv?

Význam vyhledávače Google od roku 2010 na českém trhu neustále roste a pozitivně se vyvíjí i chování návštěvníků přicházejících z tohoto vyhledávače na firemní weby. Takový je hlavní verdikt studie společnosti Effectix, založené na údajích 1 624 firemních webových stránek z minulého roku. Základní zjištění i další detaily jsou součástí webu doba-webova.com a nám se k nim podařilo dostat s půldenním předstihem.

Smyslem webu je podle autorů upozorňovat na zajímavé trendy, změny v chování internetových uživatelů a poskytnout informace, které je možné dále použít zejména tam, kde je možné stavět na tom, že data pocházejí z firemních webových stránek. Dodávají ale, že je v každém případě vhodné je podrobit kritickému myšlení a hodnotit v odpovídajících souvislostech. V plánu jsou i další analýzy a studie na témata Česko a sociální sítě, e-commerce nebo internetová reklama. Zveřejněné informace se budou průběžně aktualizovat a doplňovat, aby se stránka mohla stát užitečným informačním zdrojem.

A jak dopadl aktuální duel? V roce 2012 si analyzované firemní stránky připsaly celkem 134 milionů návštěv a nejvíce z nich zaslal Google (23 %), na druhém místě najdete největší český vyhledávač Seznam.cz s 16% podílem. „Na firemní webové stránky zasílá Google více návštěv než Seznam.cz i v případě, kdy zahrneme do zdroje další relevantní služby jako Zbozi.cz, Firmy.cz, Obrazky.cz či mobilní Seznam.cz,“ říká David Bauckmann, CEO Effectix. Zdaleka ne ve všech disciplínách ale vyhrál Google a na konkrétní data i výsledné skóre se můžete podívat v infografice: